9 001

Válasz: Nappali

Mérnökúr írta:

Ha már ilyen ügyes vagyok képfeltöltésben...  cool ... a légszűrő csere mindenkinél ennyi bontással jár, vagy én voltam ügyetlen?  big_smile  big_smile

A két oldalidomot szoktam leszedni a tankot meg csak hátradönteni a cseréhez, tisztításhoz!

XL700v 2008

9 002

Válasz: Nappali

BORosta írta:
Mérnökúr írta:

Ha már ilyen ügyes vagyok képfeltöltésben...  cool ... a légszűrő csere mindenkinél ennyi bontással jár, vagy én voltam ügyetlen?  big_smile  big_smile

A lámpa környéki fejidomot ,szerintem nem operáltam (még) le....

A fejidomot azért vettem le, mert 4000 1/perc-nél minden zizeg rajta és itt-ott hézagolok majd összerakás előtt bandázsszallaggal és gumialátéttel.

@Danyila: Köszi a technikai segítséget.

"Az életben nem az a fontos, hogy hányszor veszel levegőt, hanem azok a pillanatok amelyektől eláll a lélegzeted" John Beckett

XL700VA 2012

9 003

Válasz: Nappali

Mérnökúr írta:

Ha már ilyen ügyes vagyok képfeltöltésben...  cool ... a légszűrő csere mindenkinél ennyi bontással jár, vagy én voltam ügyetlen?  big_smile  big_smile

Szia!

Csak oldalidomokat kell levenni és a tankot feltámasztani a kormányra. Ez a hátrahajtás is jó, de az a benzincső nem feszült nagyon????

Laci.

XL700V, PD13, 2010

9 004

Válasz: Nappali

Gabesz írta:
Mérnökúr írta:

Ha már ilyen ügyes vagyok képfeltöltésben...  cool ... a légszűrő csere mindenkinél ennyi bontással jár, vagy én voltam ügyetlen?  big_smile  big_smile


Én a légszűrőt alulról a blokk felől szoktam cserélni, így nem kell levenni a tankot big_smile big_smile

Én a kipufogón keresztül nyúlok föl légszűrőt cserélni.  cool  lol

Viccet félretéve. A légyszűrőcseréhez az ülést és tankot kell csak levenni. De ha ilyen szépen szétbontottad, akkor a én szelephézagot megnézném.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

9 005

Válasz: Nappali

https://www.facebook.com/groups/1954326 … 778362458/

Talán egy lopott motor újraélesztési kísérlet? De a csávó nagyon amatőr.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

9 006

Válasz: Nappali

danyila írta:

Én a légszűrőt alulról a blokk felől szoktam cserélni, így nem kell levenni a tankot big_smile big_smile

Én a kipufogón keresztül nyúlok föl légszűrőt cserélni.  cool  lol

Viccet félretéve. A légyszűrőcseréhez az ülést és tankot kell csak levenni. De ha ilyen szépen szétbontottad, akkor a én szelephézagot megnézném.

Melyik csövön kell felnyúlni, mert a kipufogó végén két lyukat látok???? Hogyan hajtogatod össze, valami hosszú endoszkópot dugsz fel????
Más felöl, pici könnyed kacsókra van szükség a résnyi helyeken való mozgáshoz, így hát én bontok.

Nem tudom a 650-esen ez hogy megy, de a 700-ason a szelephézaghoz még csak a tank felállítása után jön a lényeg. Az idomok és a tank 20 perc talán a levegőszűrőhöz. A levegőszűrőház is hamar megvan, az injektorház is még könnyebb, de ahhoz bowdenek oldása, gyújtótrafó és oldalidom tartó levétel és aztán az a fránya hővédő lapka a hátsó henger mögül, ami miatt nem lehet levenni a szelepfedelet. Ahhoz pedig a kipufogórendszer megbontása, levétele kell.... Videóra vettem a procedúrát. A kormány előtti kis fekete műanyag patentok kicsvarásától kezdve a tank kormányra engedéséig 18 perc telt el, kisebb ide-oda rakodással. Ettől a ponttól a felvett anyag hossza, amíg az első hengerfedél levételéig 1 óra 18 perc telt el. De ebben nincsenek benn a csövek burkolásai zacskóval, szerszámválogatás.... csak a soorrend és hogyan veszem le a dolgokat.
Így kimondva, hogy 1 óra, nem is tűnik soknak, de azért a délután rámegy.
Abban igazad van, hogy csak ezért nem érdemes még egyszer ennyire megbontani, innen már csak egy nagy lépés a Sugár. De pl. ha jól tudom a főnököm akkor viszi egyből az autóját olajcserére, ha a km óra átfordult épp a 15.000-es limiten. 15.010-ig már nem mer várni. Így lehet valaki épp kétszer inkább szétbontja, mert még nem jött el az ideje, valaki meg össze sem rakja, mert minek, holnap úgy is megint állítani kell. smile

XL700V, PD13, 2010

9 007

Válasz: Nappali

Mészi Laci írta:
danyila írta:

Én a légszűrőt alulról a blokk felől szoktam cserélni, így nem kell levenni a tankot big_smile big_smile

Én a kipufogón keresztül nyúlok föl légszűrőt cserélni.  cool  lol

Viccet félretéve. A légyszűrőcseréhez az ülést és tankot kell csak levenni. De ha ilyen szépen szétbontottad, akkor a én szelephézagot megnézném.

Melyik csövön kell felnyúlni, mert a kipufogó végén két lyukat látok???? Hogyan hajtogatod össze, valami hosszú endoszkópot dugsz fel????
Más felöl, pici könnyed kacsókra van szükség a résnyi helyeken való mozgáshoz, így hát én bontok.

Nem tudom a 650-esen ez hogy megy, de a 700-ason a szelephézaghoz még csak a tank felállítása után jön a lényeg. Az idomok és a tank 20 perc talán a levegőszűrőhöz. A levegőszűrőház is hamar megvan, az injektorház is még könnyebb, de ahhoz bowdenek oldása, gyújtótrafó és oldalidom tartó levétel és aztán az a fránya hővédő lapka a hátsó henger mögül, ami miatt nem lehet levenni a szelepfedelet. Ahhoz pedig a kipufogórendszer megbontása, levétele kell.... Videóra vettem a procedúrát. A kormány előtti kis fekete műanyag patentok kicsvarásától kezdve a tank kormányra engedéséig 18 perc telt el, kisebb ide-oda rakodással. Ettől a ponttól a felvett anyag hossza, amíg az első hengerfedél levételéig 1 óra 18 perc telt el. De ebben nincsenek benn a csövek burkolásai zacskóval, szerszámválogatás.... csak a soorrend és hogyan veszem le a dolgokat.
Így kimondva, hogy 1 óra, nem is tűnik soknak, de azért a délután rámegy.
Abban igazad van, hogy csak ezért nem érdemes még egyszer ennyire megbontani, innen már csak egy nagy lépés a Sugár. De pl. ha jól tudom a főnököm akkor viszi egyből az autóját olajcserére, ha a km óra átfordult épp a 15.000-es limiten. 15.010-ig már nem mer várni. Így lehet valaki épp kétszer inkább szétbontja, mert még nem jött el az ideje, valaki meg össze sem rakja, mert minek, holnap úgy is megint állítani kell. smile


big_smile

"Az offroad szó jelentése Ukrajna után változni szokott!" - Yoshi
xl650v / 2006

9 008

Válasz: Nappali

Már összeraktam. Így a lelkem is megnyugodott. big_smile
Lehet, hogy a bukókeret miatt, de először kellett az oldalidomokat felpattintani, aztán a fejidomot, az indexeket és így tovább. Párszor nekifutottam mire a megfelelő sorrendre rájöttem.  cool
Aztán gyorsan vittem egy kört a gyerkőcöket.  smile

"Az életben nem az a fontos, hogy hányszor veszel levegőt, hanem azok a pillanatok amelyektől eláll a lélegzeted" John Beckett

XL700VA 2012

9 009

Válasz: Nappali

A hétvégén elővettem a flexet és beáldoztam a lábtartómat a fejlődés oltárán.  wink
@ CsernaiGábor , liptakferi ... Szerintetek így jó lesz? Az enyém egyébként is egy kicsit beljebb van a tengelytől, de azért faragtam belőle.
Ha jó lesz, akkor átrajzolom és így megkurtítva' fogom kivágatni...hát ettől iparosabban, de a flex pályáját nem tudom olyan szépen vezérelni.  tongue
Bocsi a koszos lábtartóért, komolyan vettem a tesztelést.  big_smile  big_smile

Csatolt fájlok

felhajlik_bal.JPG
felhajlik_bal.JPG 32.7 kb, 6 letöltés 2021-02-24 óta. 

felhajlik_bal2.JPG 81.16 kb, még egyszer sem töltötték le. 

felhajlik_jobb.JPG 31.3 kb, még egyszer sem töltötték le. 

felhajlik_jobb2.JPG 47.63 kb, még egyszer sem töltötték le. 

vágás.JPG
vágás.JPG 34.44 kb, 5 letöltés 2021-02-24 óta. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
"Az életben nem az a fontos, hogy hányszor veszel levegőt, hanem azok a pillanatok amelyektől eláll a lélegzeted" John Beckett

XL700VA 2012

9 010

Válasz: Nappali

Mérnökúr írta:

A hétvégén elővettem a flexet és beáldoztam a lábtartómat a fejlődés oltárán.  wink
@ CsernaiGábor , liptakferi ... Szerintetek így jó lesz? Az enyém egyébként is egy kicsit beljebb van a tengelytől, de azért faragtam belőle.
Ha jó lesz, akkor átrajzolom és így megkurtítva' fogom kivágatni...hát ettől iparosabban, de a flex pályáját nem tudom olyan szépen vezérelni.  tongue
Bocsi a koszos lábtartóért, komolyan vettem a tesztelést.  big_smile  big_smile

Szia!
Kép alapján nehéz megmondani, de biztos jó vagy jobb lett, mintha nem faragtál volna belőle.
Nekem tetszik!

(Yodesz)
XL650V 2006

9 011

Válasz: Nappali

Ha egyszer lecserélem a TA-t, akkor az ilyen moci lesz:

https://intercontactnews.com/2020/12/24 … erekparja/

Ikarosz = A. ZSOLT    – XL 600 V  (1998)

9 012

Válasz: Nappali

Ikarosz írta:

Ha egyszer lecserélem a TA-t, akkor az ilyen moci lesz:

https://intercontactnews.com/2020/12/24 … erekparja/

big_smile

"Az offroad szó jelentése Ukrajna után változni szokott!" - Yoshi
xl650v / 2006

9 013

Válasz: Nappali

Visszatér a transalp?

XL650V 2002

9 014

Válasz: Nappali

CsernaiGábor írta:
Mérnökúr írta:

A hétvégén elővettem a flexet és beáldoztam a lábtartómat a fejlődés oltárán.  wink
@ CsernaiGábor , liptakferi ... Szerintetek így jó lesz? Az enyém egyébként is egy kicsit beljebb van a tengelytől, de azért faragtam belőle.
Ha jó lesz, akkor átrajzolom és így megkurtítva' fogom kivágatni...hát ettől iparosabban, de a flex pályáját nem tudom olyan szépen vezérelni.  tongue
Bocsi a koszos lábtartóért, komolyan vettem a tesztelést.  big_smile  big_smile

Szia!
Kép alapján nehéz megmondani, de biztos jó vagy jobb lett, mintha nem faragtál volna belőle.
Nekem tetszik!

Csatlakozom Gàbor szavaihoz, jobb lett wink

A gömbhalra lépni veszélyes és tilos! ;-)

9 015

Válasz: Nappali

Jól irják a cikkben,,a Honda vissza fogja hozni a Transalp nevet,,.Ennek,akárcsak az Africa Twinnek,semmi köze az elödhöz.

9 016

Válasz: Nappali

Hobo írta:

Jól irják a cikkben,,a Honda vissza fogja hozni a Transalp nevet,,.Ennek,akárcsak az Africa Twinnek,semmi köze az elödhöz.

Na igen  "...Az új Transalp viszont valószínűleg soros kéthengeres lesz..."
De èn azèrt vàrom, bízom, hogy mèltó lesz eme nemes patinàs nèvre!

A gömbhalra lépni veszélyes és tilos! ;-)

9 017

Válasz: Nappali

Sziasztok!

Nem tudom, hogy mikor lehet majd szezonnyitót szervezni, de azt tudom, hogy oktatást lehet. És oktatási céllal szállást is lehet foglalni.
Ha ismer itt valaki olyan motoros oktatót, aki tartana estefele egy elméleti oktatást, másnap pedig egy gyakorlati képzést, akkor 1 vagy 2 éjszaka szállással lehetne tartani egy Transalpos tréninget, ami amúgy is ránk fér így szezon elején. Persze ehhez számlaképes oktató kell, de megoldható legálisan!
Ha sokáig így maradna még a rendszer, akkor ez nem lenne hülyeség.

XL650V (2007)  A bögyös vörös.

9 018

Válasz: Nappali

liptakferi írta:
Hobo írta:

Jól irják a cikkben,,a Honda vissza fogja hozni a Transalp nevet,,.Ennek,akárcsak az Africa Twinnek,semmi köze az elödhöz.

Na igen  "...Az új Transalp viszont valószínűleg soros kéthengeres lesz..."
De èn azèrt vàrom, bízom, hogy mèltó lesz eme nemes patinàs nèvre!

Szerintem is jól jönne már egy terepképesebb motor a kínálatba.

XL650V 2002

9 019

Válasz: Nappali

Motorozunk!

https://www.youtube.com/watch?v=dTWe46Inqfk

"Az offroad szó jelentése Ukrajna után változni szokott!" - Yoshi
xl650v / 2006

9 020

Válasz: Nappali

liptakferi írta:
Hobo írta:

Jól irják a cikkben,,a Honda vissza fogja hozni a Transalp nevet,,.Ennek,akárcsak az Africa Twinnek,semmi köze az elödhöz.

Na igen  "...Az új Transalp viszont valószínűleg soros kéthengeres lesz..."
De èn azèrt vàrom, bízom, hogy mèltó lesz eme nemes patinàs nèvre!

Nem az számít, hogy V vagy soros (különben is, ma már az elékelt soros a divat, amik ép úgy szólnak, ha nem szebben, mint egy V2).

Ehhez meg kellene nézni, mi is volt a Transalp, vagy akkori Honda választék. Szerintem így nézett ki a dolog:
XR650L: dual sport gép: nem versenyző, de elmegy mindehol. Aszfalton erős kompromisszum.
NX650: hivatalosan "funduro", város körüli szaladga, a fentihez képest csökkentett terepképesség, kényelmesebb aszfalt.
XL600V: hosszú távú túrák, nem megszeppenve földutaktól. Nem kiugró paraméterek, de agyonüthetetlen, megbízható, jól eltalált kompromisszum gép.
XRV650: kicsit javított terepképesség, dakar marketing hasznának betakarítása.

Ha ezen a skálán nézzük, akkor ma össze kellene hozni egy 200-220mm, de viszonylag okos rugóuttal, 200-250mm hasmagasággal rendelkező, max 200kg-os, és kb 70-80Le-s gépet.

A CB500X blokk nagyon pici, alig 10kg-al nehezebb, mint a crf250l, ott nincs hely "fölfúrásnak", hacsak újra nem tervezik.

Az NC750 blokk sokkal nehezebb, és eléggé "hasalós" is, azzal nehéz lesz tartani a 200kg-os limitet, de amúgy jellegre megfelelne.

A helyzetet árnyalja, hogy a hosszú aszfalt  túrákra ott a crf1100l. Ekkor viszont el lehetne mozdulni az egyszemélyes/terepes irányba kicsit.

Amit én csinálnék Honda helyében: egy acélcső váz, crf450 rugózó elemek, crf250l rally kinézet, de kicsit nagyobban. Bele egy cb500x blokk, addig növelni a lökettérfogatot, amig csak lehet azzal a konstrukcióval. 600-650ccm, 60Le simán kijöhet belőle. Ez még idomokkal, mindennel is 160-180kg súlyban lenne...
A fútómű miatt az ár persze valahol a 3-4m közé esne, de még így is lenne rá  kereslet.

Kiváncsi vagyok, melyik gyár meri majd úgy marketingelni a motorját, hogy "TeT bike" wink

Persze európában a TeT hosszú távú jövöje necces, lehet simán belehal a népszerűségbe, hacsak rá nem jön valaki, hogy ez is a turizmus egy fajtája, és pénzt csinál belőle.

Üdv,

Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92

9 021

Válasz: Nappali

lajbi írta:

Ha ezen a skálán nézzük, akkor ma össze kellene hozni egy 200-220mm, de viszonylag okos rugóuttal, 200-250mm hasmagasággal rendelkező, max 200kg-os, és kb 70-80Le-s gépet.

A CB500X blokk nagyon pici, alig 10kg-al nehezebb, mint a crf250l, ott nincs hely "fölfúrásnak", hacsak újra nem tervezik.

Az NC750 blokk sokkal nehezebb, és eléggé "hasalós" is, azzal nehéz lesz tartani a 200kg-os limitet, de amúgy jellegre megfelelne.

A helyzetet árnyalja, hogy a hosszú aszfalt  túrákra ott a crf1100l. Ekkor viszont el lehetne mozdulni az egyszemélyes/terepes irányba kicsit.

Amit én csinálnék Honda helyében: egy acélcső váz, crf450 rugózó elemek, crf250l rally kinézet, de kicsit nagyobban. Bele egy cb500x blokk, addig növelni a lökettérfogatot, amig csak lehet azzal a konstrukcióval. 600-650ccm, 60Le simán kijöhet belőle. Ez még idomokkal, mindennel is 160-180kg súlyban lenne...
A fútómű miatt az ár persze valahol a 3-4m közé esne, de még így is lenne rá  kereslet.

Kiváncsi vagyok, melyik gyár meri majd úgy marketingelni a motorját, hogy "TeT bike" wink

Persze európában a TeT hosszú távú jövöje necces, lehet simán belehal a népszerűségbe, hacsak rá nem jön valaki, hogy ez is a turizmus egy fajtája, és pénzt csinál belőle.

Üdv,

AJP PR7 ezt nézegetem.
600ccm, 300mm hasmagasság, állítható futómű 300mm rugóúttal.
Súly 167kg.
Szépséghiba: Magyarországon nem fogalmazzák.

XL650V 2002

9 022

Válasz: Nappali

lajbi írta:
liptakferi írta:

Na igen  "...Az új Transalp viszont valószínűleg soros kéthengeres lesz..."
De èn azèrt vàrom, bízom, hogy mèltó lesz eme nemes patinàs nèvre!

Nem az számít, hogy V vagy soros (különben is, ma már az elékelt soros a divat, amik ép úgy szólnak, ha nem szebben, mint egy V2).

Ehhez meg kellene nézni, mi is volt a Transalp, vagy akkori Honda választék. Szerintem így nézett ki a dolog:
XR650L: dual sport gép: nem versenyző, de elmegy mindehol. Aszfalton erős kompromisszum.
NX650: hivatalosan "funduro", város körüli szaladga, a fentihez képest csökkentett terepképesség, kényelmesebb aszfalt.
XL600V: hosszú távú túrák, nem megszeppenve földutaktól. Nem kiugró paraméterek, de agyonüthetetlen, megbízható, jól eltalált kompromisszum gép.
XRV650: kicsit javított terepképesség, dakar marketing hasznának betakarítása.

Ha ezen a skálán nézzük, akkor ma össze kellene hozni egy 200-220mm, de viszonylag okos rugóuttal, 200-250mm hasmagasággal rendelkező, max 200kg-os, és kb 70-80Le-s gépet.

A CB500X blokk nagyon pici, alig 10kg-al nehezebb, mint a crf250l, ott nincs hely "fölfúrásnak", hacsak újra nem tervezik.

Az NC750 blokk sokkal nehezebb, és eléggé "hasalós" is, azzal nehéz lesz tartani a 200kg-os limitet, de amúgy jellegre megfelelne.

A helyzetet árnyalja, hogy a hosszú aszfalt  túrákra ott a crf1100l. Ekkor viszont el lehetne mozdulni az egyszemélyes/terepes irányba kicsit.

Amit én csinálnék Honda helyében: egy acélcső váz, crf450 rugózó elemek, crf250l rally kinézet, de kicsit nagyobban. Bele egy cb500x blokk, addig növelni a lökettérfogatot, amig csak lehet azzal a konstrukcióval. 600-650ccm, 60Le simán kijöhet belőle. Ez még idomokkal, mindennel is 160-180kg súlyban lenne...
A fútómű miatt az ár persze valahol a 3-4m közé esne, de még így is lenne rá  kereslet.

Kiváncsi vagyok, melyik gyár meri majd úgy marketingelni a motorját, hogy "TeT bike" wink

Persze európában a TeT hosszú távú jövöje necces, lehet simán belehal a népszerűségbe, hacsak rá nem jön valaki, hogy ez is a turizmus egy fajtája, és pénzt csinál belőle.

Üdv,

Köszi!  smile

"Az offroad szó jelentése Ukrajna után változni szokott!" - Yoshi
xl650v / 2006

9 023 Utoljára lajbi szerkesztette (2021. 03. 02. 08:46:53)

Válasz: Nappali

modzso írta:

AJP PR7 ezt nézegetem.
600ccm, 300mm hasmagasság, állítható futómű 300mm rugóúttal.
Súly 167kg.
Szépséghiba: Magyarországon nem fogalmazzák.

Igen, én is nézegettem forumon, videón. Egyrész csomó minden rajta van, amit utólag szokás rákapoln, pl kézvédő. Másrészt az a tab mint műszerfal kimondottan jó ötlet. Az kicsit pitiáner, hogy a pár eurós app-ot nem adják a motorral, megegyezhetne a gyár a fejlesztővel - mindkettő portugál ráadásul.

Itt-ott hallani egy-két problémáról az első verziókból, de most kapott egy eleg jónak tűnő ráncfelvarrást.
Mondjuk nem fenyeget új motor vásárlás réme.

https://www.youtube.com/watch?v=2-5h6hGQHXU
https://www.youtube.com/watch?v=PSDI3-e2ETg


Üdv,
Lajbi

Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92

9 024

Válasz: Nappali

A T700 alapáron olyan 3.8-4  milla! Szerintem a Honda valami hasonlóval áll majd elő. És örülhetünk ha nem lesz sokkal drágább a Yamahánál!:) Arra is mérget vennék hogy bruttóban nem lesz 200 kg alatt!:) / de ne legyen igazam!/ Ha Honda marketinges lennék kitalálnám hogy akinek igazoltan x éve Ta ja van és cserélne jelentős kedvezmény adnék!:)

A legszebb helyekhez álltalában "szar" út vezet!:)

9 025

Válasz: Nappali

Hori69 írta:

A T700 alapáron olyan 3.8-4  milla! Szerintem a Honda valami hasonlóval áll majd elő. És örülhetünk ha nem lesz sokkal drágább a Yamahánál!:) Arra is mérget vennék hogy bruttóban nem lesz 200 kg alatt!:) / de ne legyen igazam!/ Ha Honda marketinges lennék kitalálnám hogy akinek igazoltan x éve Ta ja van és cserélne jelentős kedvezmény adnék!:)


Támogatom az ötletedet!  smile

"Az offroad szó jelentése Ukrajna után változni szokott!" - Yoshi
xl650v / 2006