1 426

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Sziasztok! Van egy olyan gondom, hogy előre tolva a motort kerreg az első lánckeréknél valami. KB 5000 km van a láncszettben és nem zajcsillapítós. A lánckerék nem kotyog leszedve a borítást ránézésre egyenesen fut. 32000 km van a motorban, lehet csapágy probléma a kihajtó tengelyen? Egy éve  volt cserés a lánc , azóta van hangja. Akkor azt reméltem elmarad, de nem maradt el. Hátrafele tolva nem csinálja .

Köszönöm szépen

1 427

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Attila77 írta:

Sziasztok! Van egy olyan gondom, hogy előre tolva a motort kerreg az első lánckeréknél valami. KB 5000 km van a láncszettben és nem zajcsillapítós. A lánckerék nem kotyog leszedve a borítást ránézésre egyenesen fut. 32000 km van a motorban, lehet csapágy probléma a kihajtó tengelyen? Egy éve  volt cserés a lánc , azóta van hangja. Akkor azt reméltem elmarad, de nem maradt el. Hátrafele tolva nem csinálja .

Köszönöm szépen

Lehet tul lett huzva a lanc, onnantol barmi lehet.

Az úgy is kiderül hamar: felborul az ember, mint a büdösbogár. Aztán felállítjuk a motort és megyünk tovább. :-)  TomRed

1 428

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Attila77 írta:

Sziasztok! Van egy olyan gondom, hogy előre tolva a motort kerreg az első lánckeréknél valami. KB 5000 km van a láncszettben és nem zajcsillapítós. A lánckerék nem kotyog leszedve a borítást ránézésre egyenesen fut. 32000 km van a motorban, lehet csapágy probléma a kihajtó tengelyen? Egy éve  volt cserés a lánc , azóta van hangja. Akkor azt reméltem elmarad, de nem maradt el. Hátrafele tolva nem csinálja .

Köszönöm szépen

Szia!

Épp nem rég cseréltem szettet. Anno kérdeztem Sindbad-ot valami kapcsán és miután egyre gondoltunk a csere jól történt meg és még annyi tanácsot adott, hogy ne feszítsem túl, mert akkor megeszi a csapágyakat.
Nem tudom milyen csapágyakra gondolt ugyan, de valószínűleg a kihajtó tengelyére célzott. Ha pedig Yoshi tippje bejön, hogy túlhúztad, akkor pedig csapágyas lett.
Én nem feszítettem, hiszen elvileg meg van adva egy TÓL - IG határ, a közé be lehet lőni. Ellenőrizd a lánc közepénél mekkora az eltérés a teljesen föld felé lenyomott lánc felső éle és a teljesen felhúzott lánc felső éle között. 700-ason 35 - 45 mm közé kell belőni ezt az értéket. Ha kisebb, feszes, nyírja a csapágyakat, ha laza, akkor az sem jó.

XL700V, PD13, 2010

1 429

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Mészi Laci írta:
Attila77 írta:

Sziasztok! Van egy olyan gondom, hogy előre tolva a motort kerreg az első lánckeréknél valami. KB 5000 km van a láncszettben és nem zajcsillapítós. A lánckerék nem kotyog leszedve a borítást ránézésre egyenesen fut. 32000 km van a motorban, lehet csapágy probléma a kihajtó tengelyen? Egy éve  volt cserés a lánc , azóta van hangja. Akkor azt reméltem elmarad, de nem maradt el. Hátrafele tolva nem csinálja .

Köszönöm szépen

Szia!

Épp nem rég cseréltem szettet. Anno kérdeztem Sindbad-ot valami kapcsán és miután egyre gondoltunk a csere jól történt meg és még annyi tanácsot adott, hogy ne feszítsem túl, mert akkor megeszi a csapágyakat.
Nem tudom milyen csapágyakra gondolt ugyan, de valószínűleg a kihajtó tengelyére célzott. Ha pedig Yoshi tippje bejön, hogy túlhúztad, akkor pedig csapágyas lett.
Én nem feszítettem, hiszen elvileg meg van adva egy TÓL - IG határ, a közé be lehet lőni. Ellenőrizd a lánc közepénél mekkora az eltérés a teljesen föld felé lenyomott lánc felső éle és a teljesen felhúzott lánc felső éle között. 700-ason 35 - 45 mm közé kell belőni ezt az értéket. Ha kisebb, feszes, nyírja a csapágyakat, ha laza, akkor az sem jó.


Köszi a válszt, lazítottam rajta és el is maradt. Már csak a lánchang van.

1 430

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Mikor beállítottam a 40mm-rt úgy, hogy a láncot középen le és felnyomva, ráültünk ketten és nem sok lógása volt, szerintem feszes volt kicsit. Azóta úgy állítom, hogy a láncot felnyomás után elengedem és lenyomás nélkül legyen meg a 40 mm. Így nem feszül utassal, dobozokkal sem.

XL650V 2005

1 431

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Lehetséges. Viszont ha jól látom a tied 650-es. Lehet arra más értékek szólnak mint az én 700-asomra. A 650-es szervízkönyvét nem ismerem.
Én azt javasoltam amit írnak.
Ha pedig a kép alapján csak a felemelt lánc és az alapállapot között mérnék, akkor az csak a holtjáték fele lenne és ha 40 mm lenne így, akkor pedig a teljes holtjáték valójában 80 mm és azt írják 60 mm felett már sérülhet a váz (gondolom a lengőkar).

Csatolt fájlok

Lánc.JPG
Lánc.JPG 47.02 kb, 1 letöltés 2021-09-14 óta. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
XL700V, PD13, 2010

1 432

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Mészi Laci írta:

Lehetséges. Viszont ha jól látom a tied 650-es. Lehet arra más értékek szólnak mint az én 700-asomra. A 650-es szervízkönyvét nem ismerem.
Én azt javasoltam amit írnak.
Ha pedig a kép alapján csak a felemelt lánc és az alapállapot között mérnék, akkor az csak a holtjáték fele lenne és ha 40 mm lenne így, akkor pedig a teljes holtjáték valójában 80 mm és azt írják 60 mm felett már sérülhet a váz (gondolom a lengőkar).

A teljes holtjáték közel háromnegyede úgy, hogy nem nyomom le. Elég jól lehúzódik a lánc, van súlya. Az enyém 650es, 40mm van a villa matricán.

XL650V 2005