1 426

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Sziasztok! Van egy olyan gondom, hogy előre tolva a motort kerreg az első lánckeréknél valami. KB 5000 km van a láncszettben és nem zajcsillapítós. A lánckerék nem kotyog leszedve a borítást ránézésre egyenesen fut. 32000 km van a motorban, lehet csapágy probléma a kihajtó tengelyen? Egy éve  volt cserés a lánc , azóta van hangja. Akkor azt reméltem elmarad, de nem maradt el. Hátrafele tolva nem csinálja .

Köszönöm szépen

1 427

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Attila77 írta:

Sziasztok! Van egy olyan gondom, hogy előre tolva a motort kerreg az első lánckeréknél valami. KB 5000 km van a láncszettben és nem zajcsillapítós. A lánckerék nem kotyog leszedve a borítást ránézésre egyenesen fut. 32000 km van a motorban, lehet csapágy probléma a kihajtó tengelyen? Egy éve  volt cserés a lánc , azóta van hangja. Akkor azt reméltem elmarad, de nem maradt el. Hátrafele tolva nem csinálja .

Köszönöm szépen

Lehet tul lett huzva a lanc, onnantol barmi lehet.

Az úgy is kiderül hamar: felborul az ember, mint a büdösbogár. Aztán felállítjuk a motort és megyünk tovább. :-)  TomRed

1 428

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Attila77 írta:

Sziasztok! Van egy olyan gondom, hogy előre tolva a motort kerreg az első lánckeréknél valami. KB 5000 km van a láncszettben és nem zajcsillapítós. A lánckerék nem kotyog leszedve a borítást ránézésre egyenesen fut. 32000 km van a motorban, lehet csapágy probléma a kihajtó tengelyen? Egy éve  volt cserés a lánc , azóta van hangja. Akkor azt reméltem elmarad, de nem maradt el. Hátrafele tolva nem csinálja .

Köszönöm szépen

Szia!

Épp nem rég cseréltem szettet. Anno kérdeztem Sindbad-ot valami kapcsán és miután egyre gondoltunk a csere jól történt meg és még annyi tanácsot adott, hogy ne feszítsem túl, mert akkor megeszi a csapágyakat.
Nem tudom milyen csapágyakra gondolt ugyan, de valószínűleg a kihajtó tengelyére célzott. Ha pedig Yoshi tippje bejön, hogy túlhúztad, akkor pedig csapágyas lett.
Én nem feszítettem, hiszen elvileg meg van adva egy TÓL - IG határ, a közé be lehet lőni. Ellenőrizd a lánc közepénél mekkora az eltérés a teljesen föld felé lenyomott lánc felső éle és a teljesen felhúzott lánc felső éle között. 700-ason 35 - 45 mm közé kell belőni ezt az értéket. Ha kisebb, feszes, nyírja a csapágyakat, ha laza, akkor az sem jó.

XL700V, PD13, 2010

1 429

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Mészi Laci írta:
Attila77 írta:

Sziasztok! Van egy olyan gondom, hogy előre tolva a motort kerreg az első lánckeréknél valami. KB 5000 km van a láncszettben és nem zajcsillapítós. A lánckerék nem kotyog leszedve a borítást ránézésre egyenesen fut. 32000 km van a motorban, lehet csapágy probléma a kihajtó tengelyen? Egy éve  volt cserés a lánc , azóta van hangja. Akkor azt reméltem elmarad, de nem maradt el. Hátrafele tolva nem csinálja .

Köszönöm szépen

Szia!

Épp nem rég cseréltem szettet. Anno kérdeztem Sindbad-ot valami kapcsán és miután egyre gondoltunk a csere jól történt meg és még annyi tanácsot adott, hogy ne feszítsem túl, mert akkor megeszi a csapágyakat.
Nem tudom milyen csapágyakra gondolt ugyan, de valószínűleg a kihajtó tengelyére célzott. Ha pedig Yoshi tippje bejön, hogy túlhúztad, akkor pedig csapágyas lett.
Én nem feszítettem, hiszen elvileg meg van adva egy TÓL - IG határ, a közé be lehet lőni. Ellenőrizd a lánc közepénél mekkora az eltérés a teljesen föld felé lenyomott lánc felső éle és a teljesen felhúzott lánc felső éle között. 700-ason 35 - 45 mm közé kell belőni ezt az értéket. Ha kisebb, feszes, nyírja a csapágyakat, ha laza, akkor az sem jó.


Köszi a válszt, lazítottam rajta és el is maradt. Már csak a lánchang van.

1 430

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Mikor beállítottam a 40mm-rt úgy, hogy a láncot középen le és felnyomva, ráültünk ketten és nem sok lógása volt, szerintem feszes volt kicsit. Azóta úgy állítom, hogy a láncot felnyomás után elengedem és lenyomás nélkül legyen meg a 40 mm. Így nem feszül utassal, dobozokkal sem.

XL650V 2005

1 431

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Lehetséges. Viszont ha jól látom a tied 650-es. Lehet arra más értékek szólnak mint az én 700-asomra. A 650-es szervízkönyvét nem ismerem.
Én azt javasoltam amit írnak.
Ha pedig a kép alapján csak a felemelt lánc és az alapállapot között mérnék, akkor az csak a holtjáték fele lenne és ha 40 mm lenne így, akkor pedig a teljes holtjáték valójában 80 mm és azt írják 60 mm felett már sérülhet a váz (gondolom a lengőkar).

Csatolt fájlok

Lánc.JPG
Lánc.JPG 47.02 kb, 6 letöltés 2021-09-14 óta. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
XL700V, PD13, 2010

1 432

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Mészi Laci írta:

Lehetséges. Viszont ha jól látom a tied 650-es. Lehet arra más értékek szólnak mint az én 700-asomra. A 650-es szervízkönyvét nem ismerem.
Én azt javasoltam amit írnak.
Ha pedig a kép alapján csak a felemelt lánc és az alapállapot között mérnék, akkor az csak a holtjáték fele lenne és ha 40 mm lenne így, akkor pedig a teljes holtjáték valójában 80 mm és azt írják 60 mm felett már sérülhet a váz (gondolom a lengőkar).

A teljes holtjáték közel háromnegyede úgy, hogy nem nyomom le. Elég jól lehúzódik a lánc, van súlya. Az enyém 650es, 40mm van a villa matricán.

XL650V 2005

1 433

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Sziasztok,

a motort úgy vettem, hogy a váltó mögé nem volt felszerelve a műanyag láncvédő / lánckerékvédő dekni. Ma föltettem és az van, hogy a motor terheletlen állapotában a lánc hozzáér a dekni végéhez. Ez normális? (ha ráülök a motorra akkor kifeszül a lánc és nem ér hozzá)

Köszi!

lanc

XL600V 1998

1 434

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

istvanb írta:

Sziasztok,

a motort úgy vettem, hogy a váltó mögé nem volt felszerelve a műanyag láncvédő / lánckerékvédő dekni. Ma föltettem és az van, hogy a motor terheletlen állapotában a lánc hozzáér a dekni végéhez. Ez normális? (ha ráülök a motorra akkor kifeszül a lánc és nem ér hozzá)

Köszi!

lanc

A lényeg, hogy a lánc feszessége az ajánlott legyen: oldaltámaszon 35-40 milliméter lógás.  smile

"Az offroad szó jelentése Ukrajna után változni szokott!" - Yoshi
Sachs 100 (1962.1964) K 55 (1967-1969) Ural (1970-1971) P 10 (1973) Izs Planet (1974-1975) Transalp xl650v 2006 (2015-2019), Transalp xl650v 2005 (2019-2022), 
Yamaha XT 600 43f 1986 (2021-2022) , Africa Twin RD 07 2002 (2021-), Suzuki DR 650 1991 (2022 - 2023), Transalp 600V 1993 (2022 -2023) Transalp 650 (2023 -  )

1 435

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Sindbad írta:
istvanb írta:

Sziasztok,

a motort úgy vettem, hogy a váltó mögé nem volt felszerelve a műanyag láncvédő / lánckerékvédő dekni. Ma föltettem és az van, hogy a motor terheletlen állapotában a lánc hozzáér a dekni végéhez. Ez normális? (ha ráülök a motorra akkor kifeszül a lánc és nem ér hozzá)

Köszi!

A lényeg, hogy a lánc feszessége az ajánlott legyen: oldaltámaszon 35-40 milliméter lógás.  smile

Megmértem a lógást: kb 40mm. A hátsó fogaskerékről nem tudom hátrafelé húzni a láncot, nem válik el tőle szóval gondolom a láncfeszesség többé kevésbé rendben. Lehet, hogy így normális, hogy felül rá a lánc terheletlenül, de gondoltam inkább megkérdezem hátha ez valami problémát jelez.

XL600V 1998

1 436

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

istvanb írta:
Sindbad írta:

A lényeg, hogy a lánc feszessége az ajánlott legyen: oldaltámaszon 35-40 milliméter lógás.  smile

Megmértem a lógást: kb 40mm. A hátsó fogaskerékről nem tudom hátrafelé húzni a láncot, nem válik el tőle szóval gondolom a láncfeszesség többé kevésbé rendben. Lehet, hogy így normális, hogy felül rá a lánc terheletlenül, de gondoltam inkább megkérdezem hátha ez valami problémát jelez.

A kicsi gumitusko megvan ami a láncot vezeti kb a lengővilla csatlakozásánál alul? Lehet az kopott el annyira hogy ráér a lánc a burkolat sarkára.

"Járt utat a járatlanért mindig hagyd el! " Néha nem az úti cél a fontos, hanem maga az odavezető út, és hogy lehet-e közben valahol pisilni!
Honda XR 400 2008-2018
'98 XL600V PD10  2015-
BMW F800 GS '09  2022-

1 437

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

istvanb írta:
Sindbad írta:

A lényeg, hogy a lánc feszessége az ajánlott legyen: oldaltámaszon 35-40 milliméter lógás.  smile

Megmértem a lógást: kb 40mm. A hátsó fogaskerékről nem tudom hátrafelé húzni a láncot, nem válik el tőle szóval gondolom a láncfeszesség többé kevésbé rendben. Lehet, hogy így normális, hogy felül rá a lánc terheletlenül, de gondoltam inkább megkérdezem hátha ez valami problémát jelez.

Valószínű, hogy nem a gyári hátsó telód  van már a vason. Ülés magasságot mérj. Ha a gyáritól jóval magasabb akkor lehet hasonló probléma. Szerintem.

Én tudom mi rosszabb a meleg sörnél!!!!

2021-2024 XL 650 V 2001/ 2023-2024 Yamaha BT1100 2003/ 2023 Suzuki Gsx-R750 1999/ 2023-2024 BMW F900R 2020/
2024 BMW R1200GS 2011??/

1 438

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Egy nagyobb lánckerék is rásegít a dologra.

XL 700 V , 2008

1 439

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

16-os lánckerék van rajta. Semmi baja. Motorozzál. wink

XL600V 1992//2015-2020, XL600V 1996 //2020-2021
XL600V 1998//2021-2022, BMW F800GS 2011/2022., BMW G650 Xcountry 2008/2022-, KTM 790 Adv,2020/ 2022-
                  CSAK A 600!!
A motor és a gumi tudja. (Szabó Csaba)

1 440

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

nrt67 írta:

16-os lánckerék van rajta. Semmi baja. Motorozzál. wink

Kösz Tomi!

XL600V 1998

1 441

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Toma írta:

A kicsi gumitusko megvan ami a láncot vezeti kb a lengővilla csatlakozásánál alul? Lehet az kopott el annyira hogy ráér a lánc a burkolat sarkára.

Kiderült már, hogy a lánckerék miatt van ami van, viszont megnéztem és ez a gumituskó minusz végtelenre van kopva, gyakorlatilag csak gumitörmelékként létezik. Hol lehetne beszerezni? Autószerelő haverom megnézte a unix-on meg a hasonló oldalakon, ott nem talált.

XL600V 1998

1 442 Utoljára BikerGery szerkesztette (2022. 02. 24. 06:48:49)

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

istvanb írta:
Toma írta:

A kicsi gumitusko megvan ami a láncot vezeti kb a lengővilla csatlakozásánál alul? Lehet az kopott el annyira hogy ráér a lánc a burkolat sarkára.

Kiderült már, hogy a lánckerék miatt van ami van, viszont megnéztem és ez a gumituskó minusz végtelenre van kopva, gyakorlatilag csak gumitörmelékként létezik. Hol lehetne beszerezni? Autószerelő haverom megnézte a unix-on meg a hasonló oldalakon, ott nem talált.

 
Honda kereskedés, OEM parts.hu, bontó....

XL650V 2000

1 443

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

BikerGery írta:
istvanb írta:

Kiderült már, hogy a lánckerék miatt van ami van, viszont megnéztem és ez a gumituskó minusz végtelenre van kopva, gyakorlatilag csak gumitörmelékként létezik. Hol lehetne beszerezni? Autószerelő haverom megnézte a unix-on meg a hasonló oldalakon, ott nem talált.

 
Honda kereskedés, OEM parts.hu, bontó....

oem parts.hu rendelésre 9700 ft 1-000598-668

"Járt utat a járatlanért mindig hagyd el! " Néha nem az úti cél a fontos, hanem maga az odavezető út, és hogy lehet-e közben valahol pisilni!
Honda XR 400 2008-2018
'98 XL600V PD10  2015-
BMW F800 GS '09  2022-

1 444

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

istvanb írta:
Toma írta:

A kicsi gumitusko megvan ami a láncot vezeti kb a lengővilla csatlakozásánál alul? Lehet az kopott el annyira hogy ráér a lánc a burkolat sarkára.

Kiderült már, hogy a lánckerék miatt van ami van, viszont megnéztem és ez a gumituskó minusz végtelenre van kopva, gyakorlatilag csak gumitörmelékként létezik. Hol lehetne beszerezni? Autószerelő haverom megnézte a unix-on meg a hasonló oldalakon, ott nem talált.


Próbáld Dudás Zsoltot ( fórum tag ) 30 3473209.  Transalpos, és bont is. Tőle szereztem amikor az enyémen ketté törött a tuskó.
smile

"Az offroad szó jelentése Ukrajna után változni szokott!" - Yoshi
Sachs 100 (1962.1964) K 55 (1967-1969) Ural (1970-1971) P 10 (1973) Izs Planet (1974-1975) Transalp xl650v 2006 (2015-2019), Transalp xl650v 2005 (2019-2022), 
Yamaha XT 600 43f 1986 (2021-2022) , Africa Twin RD 07 2002 (2021-), Suzuki DR 650 1991 (2022 - 2023), Transalp 600V 1993 (2022 -2023) Transalp 650 (2023 -  )

1 445

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Köszi, felhívtam, nagyon segítőkész volt. Ha neki esetleg nincs akkor majd az oem-parts-ról megrendelem.

XL600V 1998

1 446

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Sziasztok!
Leszereltem a kis lánckerék fedő deknit, hogy kitakarítsak mögötte.
Kérdésem, hogy kell- e még valamit tennem vagy jó így?
Valahol olvastam, hogy zsirozni kell a tengelyt a lánckerék alatt...
Valami tanács?
Köszönöm
Tomtom

1 447

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Igen zsírozni kell. Ha száraz, a lánckerék elkezdi koptatni a bordástemgelyt.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

1 448

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

A Yoshi féle lánckerék a kopás ön sokat segít.
Én azt használom.

XL 700 V , 2008

1 449

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Sziasztok!
Leszereltem a kis lánckerék fedő deknit, hogy kitakarítsak mögötte.
Kérdésem, hogy kell- e még valamit tennem vagy jó így?
Valahol olvastam, hogy zsirozni kell a tengelyt a lánckerék alatt...
Valami tanács?
Köszönöm
Tomtom

1 450

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Le kell szerelni a fogaskereket, vagy elég kicsit alányomni valamivel? És milyen zsír kell hozzá?