Sziasztok!
Most úgyis mindenki otthonról dolgozik, tehát van ideje fórumozni
A 477 hozzászolásban irtam a fútű állításról. Ehhez tennék hozzá még egy dolgot.
Ott van arról szó, hogy a berugózás mértékét több mérésből kell meghatározni.
Egy további dolog, amire a sok macera mellet hasznos lehet.
Tehát nézzük most a hátsó fútóművet.
Fogjuk a motorot, felemeljuk. Megmérjük a teljesen kirugózva a távolságot mondjuk a hátsó tengely és az index alsó széle között. Ez a T.
Ez után kerékre állítjuk a motort.
Lassan, nem löködve benyomjuk a hátulját pár centit, nem fékezve hagyjuk kirugózni.
Megmérjük a fenti távolságot, ez az S1.
Most pár centit megemelve es elengedve is megmérjük a távolságot, ez az S2.
A keresett berugózási érték a kettő között lesz, tehát S = ((S1-S2) / 2) + S2.
Eddig volt ismétlés a beállításhoz.
De jön a trükk: Érdemes a fenti mérést elvégezni háromszor. Ha nagy a szórás, akkor már eleve gyanús a dolog. Az S1 és S2 között mekkora a különbség, információt hordoz a hátsó futómű állapotához.
Szétszedés elötti méréseim:
S1: 515 510 510 (lenyomva)
S2: 522 520 520 (emelve)
d: 7 10 10 (elterés)
Felújítás után:
S1: 528 528 528 (lenyomva)
S2: 530 529 530 (emelve)
d: 2 1 2 (eltérés)
Nekem a felújítás elött 10mm körül volt a különbség. A csapágycserék és újrakenések után 2mm lett!
Az állapot alapján azt mondom, hogy ha 5mm fölött van, akkor meg kell fontolni a szétszedést.
Az első teleszkópban nagyobb a surlódás (de kevésbé tud berágódni), ezért ott nagyobb a megengedett érték, szerintem 10-15mm elfogadható, de nekem most erről nincs mérési adatom.
Szóval a futómű belállítás miatt nem olyan fontos ez a "szabad belógás", de ezért érdemes ennek a mérésével is tökölni.
Üdv,
Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92