676

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

Nekem cross sárvédőm van. Nemrég felraktam a gyári merevítőt. Az első motorozás után le is vettem, mert komplett vályogtéglákat kellett lerugdosni a kerékről 10 méterenként. Borulás is volt, kettő is. Nehéz kormányozni ha nem forog a kerék.

XL650V 2005

677

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

csabaerik írta:

Nekem cross sárvédőm van. Nemrég felraktam a gyári merevítőt. Az első motorozás után le is vettem, mert komplett vályogtéglákat kellett lerugdosni a kerékről 10 méterenként. Borulás is volt, kettő is. Nehéz kormányozni ha nem forog a kerék.


big_smile  big_smile

"Az offroad szó jelentése Ukrajna után változni szokott!" - Yoshi
Sachs 100 (1962.1964) K 55 (1967-1969) Ural (1970-1971) P 10 (1973) Izs Planet (1974-1975) Transalp xl650v 2006 (2015-2019), Transalp xl650v 2005 (2019-2022), 
Yamaha XT 600 43f 1986 (2021-2022) , Africa Twin RD 07 2002 (2021-), Suzuki DR 650 1991 (2022 - 2023), Transalp 600V 1993 (2022 -2023) Transalp 650 (2023 -  )

678

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

Gyors improvizálás teleszkóp olajszintező "műszerhez". Elővettem a menetmetszőt, hogy csinálok csavarrögzítéses fejet, de rájöttem, hogy felesleges bonyolítani.
A fecskendő ott van a végén. Picit túltöltöm, aztán kiszipákolom, pont beáll a szintre.

Csatolt fájlok

teleszkop_olajszintezo1.jpg 3.97 mb, még egyszer sem töltötték le. 

teleszkop_olajszintezo2.jpg 4.32 mb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92

679

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

Sziasztok!

Most úgyis mindenki otthonról dolgozik,  tehát van ideje fórumozni smile

A  477 hozzászolásban irtam a fútű állításról. Ehhez tennék hozzá még egy dolgot.
Ott van arról szó, hogy a berugózás mértékét több mérésből kell meghatározni.
Egy további dolog, amire a sok macera mellet hasznos lehet.
Tehát nézzük most a hátsó fútóművet.

Fogjuk a motorot, felemeljuk. Megmérjük a teljesen kirugózva a távolságot mondjuk a hátsó tengely és az index alsó széle között. Ez a T.
Ez után kerékre állítjuk a motort.
Lassan, nem löködve benyomjuk a hátulját pár centit, nem fékezve hagyjuk kirugózni.
Megmérjük a fenti távolságot, ez az S1.
Most pár centit megemelve es elengedve is megmérjük a távolságot, ez az S2.
A keresett berugózási érték a kettő között lesz, tehát S = ((S1-S2) / 2) + S2.
Eddig volt ismétlés a beállításhoz.

De jön a trükk: Érdemes  a fenti mérést elvégezni háromszor. Ha nagy a szórás, akkor már eleve gyanús a dolog.  Az S1 és S2 között mekkora a különbség, információt hordoz a hátsó futómű állapotához.

Szétszedés elötti méréseim:
S1: 515 510 510  (lenyomva)
S2: 522 520 520  (emelve)
d:       7   10   10  (elterés)

Felújítás után:
S1: 528 528 528 (lenyomva)
S2: 530 529 530 (emelve)
d:       2     1      2 (eltérés)

Nekem a felújítás elött 10mm körül volt a különbség. A csapágycserék és újrakenések után 2mm lett!
Az állapot alapján azt mondom, hogy ha 5mm fölött van, akkor meg kell fontolni a szétszedést.

Az első teleszkópban nagyobb a surlódás (de kevésbé tud berágódni), ezért ott nagyobb a megengedett érték, szerintem 10-15mm elfogadható, de nekem most erről nincs mérési adatom.

Szóval a futómű belállítás miatt nem olyan fontos ez a "szabad belógás", de ezért érdemes ennek a mérésével is tökölni.

Üdv,

Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92

680

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

lajbi írta:

Sziasztok!

Most úgyis mindenki otthonról dolgozik,  tehát van ideje fórumozni smile

A  477 hozzászolásban irtam a fútű állításról. Ehhez tennék hozzá még egy dolgot.
Ott van arról szó, hogy a berugózás mértékét több mérésből kell meghatározni.
Egy további dolog, amire a sok macera mellet hasznos lehet.
Tehát nézzük most a hátsó fútóművet.

Fogjuk a motorot, felemeljuk. Megmérjük a teljesen kirugózva a távolságot mondjuk a hátsó tengely és az index alsó széle között. Ez a T.
Ez után kerékre állítjuk a motort.
Lassan, nem löködve benyomjuk a hátulját pár centit, nem fékezve hagyjuk kirugózni.
Megmérjük a fenti távolságot, ez az S1.
Most pár centit megemelve es elengedve is megmérjük a távolságot, ez az S2.
A keresett berugózási érték a kettő között lesz, tehát S = ((S1-S2) / 2) + S2.
Eddig volt ismétlés a beállításhoz.

De jön a trükk: Érdemes  a fenti mérést elvégezni háromszor. Ha nagy a szórás, akkor már eleve gyanús a dolog.  Az S1 és S2 között mekkora a különbség, információt hordoz a hátsó futómű állapotához.

Szétszedés elötti méréseim:
S1: 515 510 510  (lenyomva)
S2: 522 520 520  (emelve)
d:       7   10   10  (elterés)

Felújítás után:
S1: 528 528 528 (lenyomva)
S2: 530 529 530 (emelve)
d:       2     1      2 (eltérés)

Nekem a felújítás elött 10mm körül volt a különbség. A csapágycserék és újrakenések után 2mm lett!
Az állapot alapján azt mondom, hogy ha 5mm fölött van, akkor meg kell fontolni a szétszedést.

Az első teleszkópban nagyobb a surlódás (de kevésbé tud berágódni), ezért ott nagyobb a megengedett érték, szerintem 10-15mm elfogadható, de nekem most erről nincs mérési adatom.

Szóval a futómű belállítás miatt nem olyan fontos ez a "szabad belógás", de ezért érdemes ennek a mérésével is tökölni.

Üdv,

Köszi!- gyakorlatias, megszívlelendő.  smile  smile

"Az offroad szó jelentése Ukrajna után változni szokott!" - Yoshi
Sachs 100 (1962.1964) K 55 (1967-1969) Ural (1970-1971) P 10 (1973) Izs Planet (1974-1975) Transalp xl650v 2006 (2015-2019), Transalp xl650v 2005 (2019-2022), 
Yamaha XT 600 43f 1986 (2021-2022) , Africa Twin RD 07 2002 (2021-), Suzuki DR 650 1991 (2022 - 2023), Transalp 600V 1993 (2022 -2023) Transalp 650 (2023 -  )

681 Utoljára Alpár szerkesztette (2020. 06. 09. 11:47:13)

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

[Gumi harmonika XL650-re]
Volt szó róla, de azért összegzem. Friss tapasztalat (hátha segít Nektek) :
Első teleszkópra Progrip PG 2510 és Polisport 83650 szerezhető be könnyen, itthon.
PG2510-öt választottam, pár mm-el nagyobb mindkét átmérője, mint a Polisportnak. Gondoltam, hogy majd könnyebb felhajtani villa tisztogatás esetén, mint a kisebb Polisportot. Hát nem jött be, mert a gyári sárvédővel nagyon feszül, néhéz is visszatenni e miatt a sárvédőt. Így ha fel akarod hajtani, le kell venni a sárvédőt.
Összefoglalva: kettő közül a Polisport-ot vegyétek. Minőségre nem tudom milyen, de szerintem jobban jártok vele méret és ár szempontból is.

XL650V(6) RD11

682

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

Alpár írta:

[Gumi harmonika XL650-re]
Volt szó róla, de azért összegzem. Friss tapasztalat (hátha segít Nektek) :
Első teleszkópra Progrip PG2510 és Polisport 83650 szerezhető be könnyen, itthon.
PG2510-öt választottam, pár mm-el nagyobb mindkét átmérője, mint a Polisportnak. Gondoltam, hogy majd könnyebb felhajtani villa tisztogatás esetén, mint a kisebb Polisportot. Hát nem jött be, mert a gyári sárvédővel nagyon feszül, néhéz is visszatenni e miatt a sárvédőt. Így ha fel akarod hajtani, le kell venni a sárvédőt.
Összefoglalva: kettő közül a Polisport-ot vegyétek. Minőségre nem tudom milyen, de szerintem jobban jártok vele méret és ár szempontból is.

Köszi, hasznos infók!

'01 TA650XLV 2016-2021
'16 Triumph Tiger 800xca 2021-
Everything that kills me makes me feel alive!

683

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

Alpár írta:

[Gumi harmonika XL650-re]
Volt szó róla, de azért összegzem. Friss tapasztalat (hátha segít Nektek) :
Első teleszkópra Progrip PG 2510 és Polisport 83650 szerezhető be könnyen, itthon.
PG2510-öt választottam, pár mm-el nagyobb mindkét átmérője, mint a Polisportnak. Gondoltam, hogy majd könnyebb felhajtani villa tisztogatás esetén, mint a kisebb Polisportot. Hát nem jött be, mert a gyári sárvédővel nagyon feszül, néhéz is visszatenni e miatt a sárvédőt. Így ha fel akarod hajtani, le kell venni a sárvédőt.
Összefoglalva: kettő közül a Polisport-ot vegyétek. Minőségre nem tudom milyen, de szerintem jobban jártok vele méret és ár szempontból is.

Köszi, nekem is kirepedt az eredeti, most vettem meg a Polisportot, remélem ez is tart vagy 10 évet smile

Honda XL 650 V 2000, 2011-

684

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

urak, emlékszem, voltak, akik az első teló előfeszítését növelendő esztergáltattak bele pogácsákat. pl @liptakferi, rád emlékszem. nincsen véletlenül valakinek egy pár (mármint 2db) ilyen elfekvőben? vevő lennék rá.
nem emlékszem, mennyit szoktatok rajta feszíteni, de ha jól rémlik, 5mm-es lépcsőkben szokás... igaz?
szét lesz szedve az első teló, most lenne itt az ideje egy ilyen játéknak smile

I don't need luck - I have ammo!
CRF1000L 2019

685

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

De, van egy pár. Megmaradt. Viszont 10 mm-esek, nem 5.

XL650V (2003)
Triumph Tiger 800XC (2013)

686

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

storm írta:

urak, emlékszem, voltak, akik az első teló előfeszítését növelendő esztergáltattak bele pogácsákat. pl @liptakferi, rád emlékszem. nincsen véletlenül valakinek egy pár (mármint 2db) ilyen elfekvőben? vevő lennék rá.
nem emlékszem, mennyit szoktatok rajta feszíteni, de ha jól rémlik, 5mm-es lépcsőkben szokás... igaz?
szét lesz szedve az első teló, most lenne itt az ideje egy ilyen játéknak smile

Van pogácsa, betekerhető Ali-s, szelepelt gyári kupak. Gyere el és válogass wink

'01 TA650XLV 2016-2021
'16 Triumph Tiger 800xca 2021-
Everything that kills me makes me feel alive!

687

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

Szelepelt gyári kupak? Érdekel.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

688

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

danyila írta:

Szelepelt gyári kupak? Érdekel.

már foglalt big_smile

I don't need luck - I have ammo!
CRF1000L 2019

689

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

Frankie írta:

De, van egy pár. Megmaradt. Viszont 10 mm-esek, nem 5.

köszi, feri itt van a közelemben, úgyhogy elsőre vele boltolok smile de köszönöm a felajánlást

I don't need luck - I have ammo!
CRF1000L 2019

690

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

storm írta:

urak, emlékszem, voltak, akik az első teló előfeszítését növelendő esztergáltattak bele pogácsákat. pl @liptakferi, rád emlékszem. nincsen véletlenül valakinek egy pár (mármint 2db) ilyen elfekvőben? vevő lennék rá.
nem emlékszem, mennyit szoktatok rajta feszíteni, de ha jól rémlik, 5mm-es lépcsőkben szokás... igaz?
szét lesz szedve az első teló, most lenne itt az ideje egy ilyen játéknak smile


Teljes készletem van nekem is. Megvan a betét és 5 és 10 milliméteres gyűrűk is! Ha kell postázom.  smile

"Az offroad szó jelentése Ukrajna után változni szokott!" - Yoshi
Sachs 100 (1962.1964) K 55 (1967-1969) Ural (1970-1971) P 10 (1973) Izs Planet (1974-1975) Transalp xl650v 2006 (2015-2019), Transalp xl650v 2005 (2019-2022), 
Yamaha XT 600 43f 1986 (2021-2022) , Africa Twin RD 07 2002 (2021-), Suzuki DR 650 1991 (2022 - 2023), Transalp 600V 1993 (2022 -2023) Transalp 650 (2023 -  )

691

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

Sindbad írta:
storm írta:

urak, emlékszem, voltak, akik az első teló előfeszítését növelendő esztergáltattak bele pogácsákat. pl @liptakferi, rád emlékszem. nincsen véletlenül valakinek egy pár (mármint 2db) ilyen elfekvőben? vevő lennék rá.
nem emlékszem, mennyit szoktatok rajta feszíteni, de ha jól rémlik, 5mm-es lépcsőkben szokás... igaz?
szét lesz szedve az első teló, most lenne itt az ideje egy ilyen játéknak smile


Teljes készletem van nekem is. Megvan a betét és 5 és 10 milliméteres gyűrűk is! Ha kell postázom.  smile

köszönöm a felajánlást, ferivel egyezkedem smile

I don't need luck - I have ammo!
CRF1000L 2019

692

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

Bocs, ha tudatlan a kérdésem, de gyárilag nem progresszív rugók vannak az első villában? ez lenne logikus.. ha nem, azt hol irják, hogy lineáris a rugó karakterisztika?
azért kérdezem, mert vennék bele progresszívet, hogy ne koppanjon, de lehet csak pogácsát kellene belepakolni (feszíteni a gyári rugón)???
Köszi!

693

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

szkali írta:

Bocs, ha tudatlan a kérdésem, de gyárilag nem progresszív rugók vannak az első villában? ez lenne logikus.. ha nem, azt hol irják, hogy lineáris a rugó karakterisztika?
azért kérdezem, mert vennék bele progresszívet, hogy ne koppanjon, de lehet csak pogácsát kellene belepakolni (feszíteni a gyári rugón)???
Köszi!

Hyperpro szettet vettem a TA 650-be, a gyári nem volt progresszív. Jobb lett, érdemes cserélni. Fékezésnél kisebbet bólint, nem üt fel ott ahol a gyárival felütött terepen, jó az úttartás vele, viszont aszfalton nagyobb sebességnél keresztbe lévő komolyabb útborda jobban üt.

Nem kellett kivenni - berakni semmit, csak a rugót és az olajat cserélni. Persze szimering csere is volt, az nem volt a szettben, külön kell venni.

(XL650V  A bögyös vörös.)   CRF1000L

694

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

Sziasztok! A hyperpro-t melyik bolt árulja? eddig ezen progi rugókat találtam '99 PD10-hez
wilbers 59kHuf olajjal x-bike
wilbers-promoto 48kHuf nagyvas.hu
Köszi! Szkali

695

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

Magam is csináltam első sárvédő emelést - 30 mm - de találtam egy másik megoldást Fabio Goffi-nál:

Csatolt fájlok

258136689_10220384977670721_1895715976198996423_n.jpg 77.94 kb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
"Az offroad szó jelentése Ukrajna után változni szokott!" - Yoshi
Sachs 100 (1962.1964) K 55 (1967-1969) Ural (1970-1971) P 10 (1973) Izs Planet (1974-1975) Transalp xl650v 2006 (2015-2019), Transalp xl650v 2005 (2019-2022), 
Yamaha XT 600 43f 1986 (2021-2022) , Africa Twin RD 07 2002 (2021-), Suzuki DR 650 1991 (2022 - 2023), Transalp 600V 1993 (2022 -2023) Transalp 650 (2023 -  )

696

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

Sziasztok!
'99 PD10 600 Transalpnál a manual azt írja:
villaolaj mennyiség 549ccm olajszint 125mm.
Ezt ÉS / VAGY kapcsolatban kell értelmezni? 549ccm feltöltésnél teljesül az ÉS? mi a tapasztalatotok?
Feltölteném 125mm-re, hogy a maradék légoszlop kisebb legyen, hogy ne üssön fel.
Mielőtt leengedtem az olajat, a szint kb 180mm volt és koppant sokszor a teló.
10W olajat használtok?
Köszi!
Szkali

697

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

szkali írta:

Sziasztok!
'99 PD10 600 Transalpnál a manual azt írja:
villaolaj mennyiség 549ccm olajszint 125mm.
Ezt ÉS / VAGY kapcsolatban kell értelmezni? 549ccm feltöltésnél teljesül az ÉS? mi a tapasztalatotok?
Feltölteném 125mm-re, hogy a maradék légoszlop kisebb legyen, hogy ne üssön fel.
Mielőtt leengedtem az olajat, a szint kb 180mm volt és koppant sokszor a teló.
10W olajat használtok?
Köszi!
Szkali


A 650-be 7,5-ös olajat használtm, sha nem koppant le. A feltöltés rugó nélkül, összenyomott állapotban. Soha nem mértem a mennyiséget, mindig csak a teló felső szárától a szint magasságát. Megbízható eljárás.

"Az offroad szó jelentése Ukrajna után változni szokott!" - Yoshi
Sachs 100 (1962.1964) K 55 (1967-1969) Ural (1970-1971) P 10 (1973) Izs Planet (1974-1975) Transalp xl650v 2006 (2015-2019), Transalp xl650v 2005 (2019-2022), 
Yamaha XT 600 43f 1986 (2021-2022) , Africa Twin RD 07 2002 (2021-), Suzuki DR 650 1991 (2022 - 2023), Transalp 600V 1993 (2022 -2023) Transalp 650 (2023 -  )

698

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

Sindbad írta:
szkali írta:

Sziasztok!
'99 PD10 600 Transalpnál a manual azt írja:
villaolaj mennyiség 549ccm olajszint 125mm.
Ezt ÉS / VAGY kapcsolatban kell értelmezni? 549ccm feltöltésnél teljesül az ÉS? mi a tapasztalatotok?
Feltölteném 125mm-re, hogy a maradék légoszlop kisebb legyen, hogy ne üssön fel.
Mielőtt leengedtem az olajat, a szint kb 180mm volt és koppant sokszor a teló.
10W olajat használtok?
Köszi!
Szkali


A 650-be 7,5-ös olajat használtm, sha nem koppant le. A feltöltés rugó nélkül, összenyomott állapotban. Soha nem mértem a mennyiséget, mindig csak a teló felső szárától a szint magasságát. Megbízható eljárás.

Köszi a tippet, akkor csak a mm-rel foglalkozok, a ccm-et pedig tájékoztató adatnak veszem smile

699

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

Szisztok! RD10 első teleszkóp olajcsere lesz porondon. 542 ccm a szükséges mennyiség, de nem találtam infót, hogy mekkora légmélységet kell hagyni. Ahogy Sindbad írta, én is inkább abban bíznék... Tudtok segíteni ezzel az infóval? Előre is köszi mindenkinek smile

Az erő legyen veletek!

700

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

Prötyi írta:

Szisztok! RD10 első teleszkóp olajcsere lesz porondon. 542 ccm a szükséges mennyiség, de nem találtam infót, hogy mekkora légmélységet kell hagyni. Ahogy Sindbad írta, én is inkább abban bíznék... Tudtok segíteni ezzel az infóval? Előre is köszi mindenkinek smile


Rugó nélkül, az összenyomott teló felső végétől mérve 141 milliméter.

"Az offroad szó jelentése Ukrajna után változni szokott!" - Yoshi
Sachs 100 (1962.1964) K 55 (1967-1969) Ural (1970-1971) P 10 (1973) Izs Planet (1974-1975) Transalp xl650v 2006 (2015-2019), Transalp xl650v 2005 (2019-2022), 
Yamaha XT 600 43f 1986 (2021-2022) , Africa Twin RD 07 2002 (2021-), Suzuki DR 650 1991 (2022 - 2023), Transalp 600V 1993 (2022 -2023) Transalp 650 (2023 -  )