301

Válasz: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

szkali írta:

Szia, Germalex kft-be bemész vagy web-en rendelhetsz tőlük:
Regal leveléből idézek:
Szelepállító kupakok tömítései: (hátha szelepet is akarsz állítani smile
"O RING  91304-MF5-003   O-ring (62.4x2.5)
                 91303-MF5-003    O-ring (44x3)
Termosztát tömítés  91311-KE8-000  O-ring (47.5x2)"
Persze Germalexben 47x2-es lesz, de jó az is és kb 90HUF...

Szervusz!
Köszönöm a tippet.

Ikarosz = A. ZSOLT    – XL 600 V  (1998)

302

Válasz: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

Szervusztok!

Ahogy korábban is írtam, indokolatlanul melegedett a motorom. A vége az lett, hogy kompletten levettem tisztítottam a hűtőket. Az összerakásnál vettem észre, hogy nem működik a fordulatszám mérőm.
Vélhetően a bontás közben értem hozzá valamihez, de gőzöm sincs, hogy hol van a jeladója és milyen útvonalon megy a vezetékezése az órához.
Kértem és kaptam is tippeket (CDI-től, vagy a gyújtótrafóról kapja a jelet), de bevallom nem sikerült beazonosítanom a jelkábelt egyik helyen sem.
Zárlatból adódó hiba nem valószínű, mert a bontást az akku kiiktatásával kezdtem.
Nekem most a nagy kérdés az, hogy hogyan tovább, hiszen addig darabokban marad a motorom, amíg meg nem találom a hiba forrását...
Bármilyen konkrét tippet, tanácsot örömmel vennék, hogy hogyan is induljak el a hibakereséssel.

Köszönettel: Ikarosz

Ikarosz = A. ZSOLT    – XL 600 V  (1998)

303 Utoljára liptakferi szerkesztette (2022. 03. 13. 20:28:59)

Válasz: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

Gondolom megy mindkét hengered. Az egyik cdi azt hiszem a hátsó hengert figyeli. Te ez csak egy gyenge emlék valahonnan, egyátalán nem biztos.... De hátha igaz és segít big_smile
A Haynes manual nem ír róla valamit?

243 oldal:

A mérőműszer működésének megfelelő ellenőrzéséhez speciális műszerekre van szükség.  Hiba esetén először ellenőrizze a biztosítékokat (lásd 5. fejezet).  Ha jók, távolítsa el a burkolatot (lásd a 8. fejezetet).  Sebességmérő csere 2 Távolítsa el a műszercsoportot (lásd 15. szakasz).  3 A H és J (1987 és 1988) modelleken lazítsa meg a burkolat csavarjait a ház hátulján, figyelje meg a csavarok által rögzített vezetékbilincseket, majd emelje le az elülső fedelet.  Figyelje meg, hogyan illeszkedik a gumitömítés és a belső burkolat, és szükség esetén távolítsa el őket.  Ellenőrizze a tömítés állapotát, és cserélje ki egy újra, ha az sérült, deformálódott vagy elhasználódott.  4 A K–X (1989–1999) modelleken lazítsa meg a burkolat csavarjait a ház hátulján, és távolítsa el a külső fedelet, a lencsét és a belső fedelet (lásd az ábrákat).  5 Lazítsa meg a sebességmérőt rögzítő két csavart, és vegye le az alapról, figyelje meg, hogyan illeszkedik (lásd az ábrát).  6 A beszerelés az eltávolítás fordítottja.  16,4c ... az objektív ... 8 H-tól R-ig (1987-től 1995-ig) tartó modelleken, amelyeknél három vezeték van a fordulatszámmérőhöz, válassza le a fürt vezetékeinek csatlakozóit, majd ellenőrizze az akkumulátor feszültségét a szövőszék fekete (+) vezetéke között  a csatlakozó oldalára és egy jó földelésre (földelésre) a gyújtáskapcsoló bekapcsolt állapotában.  Ha nincs feszültség, ellenőrizze a vezetékeket és a csatlakozókat, hogy nincsenek-e hibás a fejezet végén található megfelelő kapcsolási rajz alapján.  Ha van feszültség, ellenőrizze a földelés folytonosságát a zöld vezetékben, és a gyújtásvezérlő egység folytonosságát a fekete/sárga vezetékben, ismét a kapcsolási rajzok segítségével.  Ellenkező esetben vigye el a fordulatszámmérőt egy Honda márkaszervizhez értékelés céljából.  9 A T–X (1996–1999) modelleken a Honda saját Imrie diagnosztikai tesztert (625-ös modell), vagy csúcsfeszültség-adaptert (termékszám: 07HGJ-0020100) 10 M-es impedanciájú, utólagos digitális multiméterrel határoz meg.  ohm/DCV minimum, a teljes teszthez.  Ha ez a berendezés rendelkezésre áll, csatlakoztassa a 16.4d ... és a belső burkolat elrendezését a fordulatszámmérő sárga/zöld vezetékének kivezetéséhez és a negatív (-) vezetéket egy jó földhöz (földeléshez).  Fordítsa meg a motort az indítómotoron, és jegyezze fel a kapott feszültséget.  Ha a leolvasás 10,5 V vagy nagyobb, akkor a fordulatszámmérő hibás.  Ha a leolvasott érték 10,5 V alatt van, de 0 V felett, akkor valószínűleg a gyújtásvezérlő egység hibás.  Ha nincs feszültség, válassza le a vezetékeket, és ellenőrizze a folytonosságot a gyújtásvezérlő egységhez a sárga/zöld vezetékben.  Ha nincs folytonosság, ellenőrizze a vezetékeket és a csatlakozókat, hogy nincsenek-e hibásak, lásd a fejezet végén található megfelelő kapcsolási rajzot.  Ha van folytonosság, akkor valószínűleg a gyújtásvezérlő egység hibás.  Ha megfelelő a feszültség, ellenőrizze a földelés folytonosságát a zöld vezetékben, ismét a kapcsolási rajzok segítségével.  Ellenkező esetben vigye el a fordulatszámmérőt egy Honda márkaszervizhez értékelés céljából.  A fordulatszámmérő cseréje 10 Távolítsa el a műszercsoportot (lásd 15. szakasz).  11 H-n

Csatolt fájlok

Screenshot_20220313-192810_Acrobat for Samsung.jpg 877.34 kb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
'01 TA650XLV 2016-2021
'16 Triumph Tiger 800xca 2021-

304

Válasz: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

Köszönöm Feri!

Ikarosz = A. ZSOLT    – XL 600 V  (1998)

305 Utoljára BikerGery szerkesztette (2022. 03. 14. 10:12:30)

Válasz: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

Ikarosz írta:

Köszönöm Feri!

Szia Ikarosz!

Ha mégsem ez, akkor CDI hiba. A hátsó henger elektronikája vezérli a ford.szám mérőt. Kezdésként, hogy kizáródjon a műszer és a vezeték hiba, cseréld fel a két CDI-t. (Elvégre egyszerre csak nem romlottak el.) A ford.szám mérő, ha ezután" megjavult" akkor valamelyik forrasztás köszönt el a CDI-ben.
Javítható!

XL650V 2000

306

Válasz: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

BikerGery írta:
Ikarosz írta:

Köszönöm Feri!

Szia Ikarosz!

Ha mégsem ez, akkor CDI hiba. A hátsó henger elektronikája vezérli a ford.szám mérőt. Kezdésként, hogy kizáródjon a műszer és a vezeték hiba, cseréld fel a két CDI-t. (Elvégre egyszerre csak nem romlottak el.) A ford.szám mérő, ha ezután" megjavult" akkor valamelyik forrasztás köszönt el a CDI-ben.
Javítható!

Sziasztok! a PD10 es már nem 2 CDI-s,egy központi vezérlő van a légszűrőház tetején, ez már figyeli a folytószelep helyzetet és az előgyújtást a terhelés függvényében változtatja!  Kapcsolási rajz kellene hozzá,de ehhez nekem még nem sikerült találnom, mert az összes manualban csak a 2 cdi-s van! Nem tartom kizártnak hogy az óra csoportban csak valami forrasztási hiba van!  https://www.ebay.co.uk/itm/284570684701 … Sw8BphuwDw

"Járt utat a járatlanért mindig hagyd el! " Néha nem az úti cél a fontos, hanem maga az odavezető út, és hogy lehet-e közben valahol pisilni!
Honda XR 400 2008-2018
'98 XL600V PD10  2015-
BMW F800 GS '09  2022-

307

Válasz: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

Szervusztok!
Ahogy az lenni szokott, teljes mértékben banális baki okozta a hibát...
Tanácsaitok alapján próbáltam a service manualt végig bogarászni, hogy lássam, hol és hogyan is megy a jelvezeték. A megoldást mégsem ez hozta.
A hűtők levétele közben a front idom alatt, a motor bal oldalán véletlenül szétcsúszott a fordulatszámmérőhöz menő vezeték. Valami miatt ott van egy toldás a rendszerben. Nem túl látható helyen van mindez, ezért nem vettem észre már az elején.
Összedugtam és máris tette a dolgát a műszer.

Hálás vagyok, hogy időt szántatok a tanácsaitok megírására. Jó, hogy számíthattam rátok. Köszönöm!
Nagy szerencse, hogy nem a CDI okozta a hibát...

Ikarosz = A. ZSOLT    – XL 600 V  (1998)

308

Válasz: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

Ikarosz írta:

Szervusztok!
Ahogy az lenni szokott, teljes mértékben banális baki okozta a hibát...
Tanácsaitok alapján próbáltam a service manualt végig bogarászni, hogy lássam, hol és hogyan is megy a jelvezeték. A megoldást mégsem ez hozta.
A hűtők levétele közben a front idom alatt, a motor bal oldalán véletlenül szétcsúszott a fordulatszámmérőhöz menő vezeték. Valami miatt ott van egy toldás a rendszerben. Nem túl látható helyen van mindez, ezért nem vettem észre már az elején.
Összedugtam és máris tette a dolgát a műszer.

Hálás vagyok, hogy időt szántatok a tanácsaitok megírására. Jó, hogy számíthattam rátok. Köszönöm!
Nagy szerencse, hogy nem a CDI okozta a hibát...

Örülök, hogy csak ennyi volt!
Majd iszunk a nagy ijedtségre... cool

'01 TA650XLV 2016-2021
'16 Triumph Tiger 800xca 2021-

309

Válasz: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

dacos írta:

sziasztok van egy olyan problémám hogy ki kéne cseréljem a gumi tömítést a két henger közti kis csatlakozásnál (lehet rosszul fogalmaztam nem tudom a nevét neki  de néha napján csöpög egy ici picit)engem zavar.Néztem róla videot könyűnek még meszirőlsem látszik olyan sziszi fuszi tökölös.Még valahogyan csak lejön róla a gumi gyűrű de vissza hogyan mert ha be csuszan a hengernél és ott félre megy valami akkor aztán nem pici csöpögésse lessz ha nem folyása .Azt meg én nem igazán szeretném .Kérdésem már csak az hogy esetleg csinált már valaki ilyen mutatványt közületek és ha igen akkor hogyan.A másik dolog meg ha már kivan szedve a gyűrű akkor a régi hűtőfolyadékot is érdemes kicserélni?Esetleg a rendszert kimosni? válaszokat előre is köszönöm.

sziasztok!
a fentivel kapcsolatban olvastam, hogy kell cserélni a gyűrűket (sajna nekem is szivárogni kezdett), csak az lenne a kérdésem, hogy amikor tologatom a csövet pl. jobbra és miközben kicserélem a  gumigyűrűt (aztán a másik irányban a másikat), közben nem folyik ki a hűtővíz?
mert ha igen, akkor ugye azt csak úgy tudom pótolni, ha leszedem a tankot megy egyebeket?(túlfolyó tartály sajnos nem erre való, ahogy olvastam)
köszi a választ!
lehet hülye kérdés, de annyira még nem vagyok benne a transalp szerelésben:)

310

Válasz: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

Laca írta:
dacos írta:

sziasztok van egy olyan problémám hogy ki kéne cseréljem a gumi tömítést a két henger közti kis csatlakozásnál (lehet rosszul fogalmaztam nem tudom a nevét neki  de néha napján csöpög egy ici picit)engem zavar.Néztem róla videot könyűnek még meszirőlsem látszik olyan sziszi fuszi tökölös.Még valahogyan csak lejön róla a gumi gyűrű de vissza hogyan mert ha be csuszan a hengernél és ott félre megy valami akkor aztán nem pici csöpögésse lessz ha nem folyása .Azt meg én nem igazán szeretném .Kérdésem már csak az hogy esetleg csinált már valaki ilyen mutatványt közületek és ha igen akkor hogyan.A másik dolog meg ha már kivan szedve a gyűrű akkor a régi hűtőfolyadékot is érdemes kicserélni?Esetleg a rendszert kimosni? válaszokat előre is köszönöm.

sziasztok!
a fentivel kapcsolatban olvastam, hogy kell cserélni a gyűrűket (sajna nekem is szivárogni kezdett), csak az lenne a kérdésem, hogy amikor tologatom a csövet pl. jobbra és miközben kicserélem a  gumigyűrűt (aztán a másik irányban a másikat), közben nem folyik ki a hűtővíz?
mert ha igen, akkor ugye azt csak úgy tudom pótolni, ha leszedem a tankot megy egyebeket?(túlfolyó tartály sajnos nem erre való, ahogy olvastam)
köszi a választ!
lehet hülye kérdés, de annyira még nem vagyok benne a transalp szerelésben:)


Csak leeresztett hűtővel lehet gumigyűrűt cserélni. Érdemes a gyárit venni, mert az sem drága.
Kiveszed az egyik biztosító karikát és áttolod az összekötőt, majd kicseréled az "O" gyűrűt. Aztán a másik oldalon ugyan így megcsinálod. Érdemes egy kis szilikon zsírral megsegíteni a műveletet.  smile

"Az offroad szó jelentése Ukrajna után változni szokott!" - Yoshi
Transalp xl650v 2006 (2015-2019), Transalp xl650v 2005 (2019-2022), 
Yamaha XT 600 43f 1986 (2021-2022) , Africa Twin RD 07 2002 (2021-), Suzuki DR 650 1991 (2022 - 2023), Transalp 600V 1993 (2022 -  )

311

Válasz: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

Sindbad írta:
Laca írta:

sziasztok!
a fentivel kapcsolatban olvastam, hogy kell cserélni a gyűrűket (sajna nekem is szivárogni kezdett), csak az lenne a kérdésem, hogy amikor tologatom a csövet pl. jobbra és miközben kicserélem a  gumigyűrűt (aztán a másik irányban a másikat), közben nem folyik ki a hűtővíz?
mert ha igen, akkor ugye azt csak úgy tudom pótolni, ha leszedem a tankot megy egyebeket?(túlfolyó tartály sajnos nem erre való, ahogy olvastam)
köszi a választ!
lehet hülye kérdés, de annyira még nem vagyok benne a transalp szerelésben:)

Csak leeresztett hűtővel lehet gumigyűrűt cserélni. Érdemes a gyárit venni, mert az sem drága.
Kiveszed az egyik biztosító karikát és áttolod az összekötőt, majd kicseréled az "O" gyűrűt. Aztán a másik oldalon ugyan így megcsinálod. Érdemes egy kis szilikon zsírral megsegíteni a műveletet.  smile


Köszi Sindbad!
Már rendeltem, 2100 ft a dream-nél a két gyűrű.
Ez nem jó hír nekem, hogy akkor szét kell szedni:( (Még nem csináltam ilyet), bár korábban valaki írta, hogy 5 perc alatt megcsinálta, de akkor ez nem annyi, ha szét kell szedni kissé a mocit:(
Egyébként mit kell leszedni ahhoz, hogy a hűtő betöltőt elérjem a gyűrűcserét követően a hűtőfolyadék feltöltés miatt?Tankot nyilván, és még mit?
Köszi

312

Válasz: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

Elég a tankot levenni. Utána hozzáférsz a hűtősapkához. Viszont ha nem tudod kicsavarni, ne erőltesd. Ha még nem volt lecsavarva, gyárilag van benne egy biztositóstift. A véletlen kicsavarás ellen. A  hűtősapka alatt - aljàn húzd ki a stiftet.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

313

Válasz: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

danyila írta:

Elég a tankot levenni. Utána hozzáférsz a hűtősapkához. Viszont ha nem tudod kicsavarni, ne erőltesd. Ha még nem volt lecsavarva, gyárilag van benne egy biztositóstift. A véletlen kicsavarás ellen. A  hűtősapka alatt - aljàn húzd ki a stiftet.

Köszi Danyila!
Van valami kurfli a tankleszedést illetően?

314

Válasz: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

Laca írta:
danyila írta:

Elég a tankot levenni. Utána hozzáférsz a hűtősapkához. Viszont ha nem tudod kicsavarni, ne erőltesd. Ha még nem volt lecsavarva, gyárilag van benne egy biztositóstift. A véletlen kicsavarás ellen. A  hűtősapka alatt - aljàn húzd ki a stiftet.

Köszi Danyila!
Van valami kurfli a tankleszedést illetően?

A visszarakásnál van. A tank szellőző csövet ha megtörve rakod vissza (elég könnyű így járni) 2-3 km után le fog állni és beleőrülsz, hogy mi a kurva anyja van ? :-)
A tank leszedésél szokott kiderülni, hogy ha folyik a benzin a széthúzott csőnél, hogy rossz a benzincsap - és eddig a tűszelepek állították meg a leállítás után a benzin folyást.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

315

Válasz: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

danyila írta:
Laca írta:

Köszi Danyila!
Van valami kurfli a tankleszedést illetően?

A visszarakásnál van. A tank szellőző csövet ha megtörve rakod vissza (elég könnyű így járni) 2-3 km után le fog állni és beleőrülsz, hogy mi a kurva anyja van ? :-)
A tank leszedésél szokott kiderülni, hogy ha folyik a benzin a széthúzott csőnél, hogy rossz a benzincsap - és eddig a tűszelepek állították meg a leállítás után a benzin folyást.

Köszi.
Azért megpróbáltam felülről, hátha hozzáférek a hűtősapihoz és sikerült, csak a jobb oldali burkolatot kellett meglazítani és a belső fekete műanyag burkolatot, aztán hozzáfértem:)Nem kellett levenni a tankot.Még nem cseréltem ki az o gyűrűt, de legalább így már megvan a leendő vízbetöltés:)
Még két kérdés:
- írtátok többen, hogy a hűtősapkán van valami biztosító, mielőtt letekerném. Az merre van, mert körbetapogattam, de nem érzékeltem semmit (lásd fotó)
- a víz leeresztő csavar  a másik fotón (az a vízpumpa?), annak a jobb oldalán lévő csavar az?alulról fotóztam.

Csatolt fájlok

IMG_20220417_153601.jpg 1.48 mb, még egyszer sem töltötték le. 

IMG_20220417_161321.jpg 1.62 mb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.

316

Válasz: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

Ha le lehet tekerni, akkor már nincs benne.
Ha nem akkor a kupak alatt - alján egy átmenő stiftet keress a nyaknál.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

317

Válasz: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

danyila írta:

Ha le lehet tekerni, akkor már nincs benne.
Ha nem akkor a kupak alatt - alján egy átmenő stiftet keress a nyaknál.

Köszi

318

Válasz: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

Két henger közötti gumigyűrű csere
https://youtu.be/E2aSsUZgnMk

(Yodesz)
XL650V 2006

319

Válasz: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

CsernaiGábor írta:

Két henger közötti gumigyűrű csere
https://youtu.be/E2aSsUZgnMk

Köszi, sikerült kicserélni, bár én nem a tankot szedtem le, hanem a felső burkolatot lazítottam meg, így elértem a hűtősapkát és nem volt már benne a biztosító csavar. Könnyen mozdítható volt a cső két csavarhúzóval, szilikonzsír, új gumi, aztán vissza.

Csatolt fájlok

IMG_20220424_103354.jpg 554.34 kb, még egyszer sem töltötték le. 

IMG_20220424_105706.jpg 456.59 kb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.

320

Válasz: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

Piros vagy zöld fagyállót szoktatok a 650-esbe tölteni?

XL650V6

321

Válasz: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

Szia nekem motul van benne sárgás szine van

650xl 2000

322

Válasz: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

csecsen írta:

Sziasztok!!! Segítség kellen.. 600-as transalp hűtősapka és ventilátor kapcsoló gomba nem gyári. Tudom nem ide való, de hátha itt olvassátok!!! Köszönet!!!

Mivel eredetire vágysz ezért vagy Honda márkakereskedésben kapsz, vagy OEM parts is megoldás lehet.
Hűtősapkáért elkérnek vagy 15.000 Ft-ot,  ventilátor gombáért passz.

Egyébként ha jó és működik akkor miért akarod cserélni?

1988 XL600V

323

Válasz: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

Abes írta:
csecsen írta:

Sziasztok!!! Segítség kellen.. 600-as transalp hűtősapka és ventilátor kapcsoló gomba nem gyári. Tudom nem ide való, de hátha itt olvassátok!!! Köszönet!!!

Mivel eredetire vágysz ezért vagy Honda márkakereskedésben kapsz, vagy OEM parts is megoldás lehet.
Hűtősapkáért elkérnek vagy 15.000 Ft-ot,  ventilátor gombáért passz.

Egyébként ha jó és működik akkor miért akarod cserélni?

Szóval , Nem genuine alkatrészt keresek, mert drága. A motor egy leélt darab, mindene rossz. Akkor tehát van valami alternatív megoldás? Javaslat? Köszönet!

324

Válasz: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

csecsen írta:
Abes írta:

Mivel eredetire vágysz ezért vagy Honda márkakereskedésben kapsz, vagy OEM parts is megoldás lehet.
Hűtősapkáért elkérnek vagy 15.000 Ft-ot,  ventilátor gombáért passz.

Egyébként ha jó és működik akkor miért akarod cserélni?

Szóval , Nem genuine alkatrészt keresek, mert drága. A motor egy leélt darab, mindene rossz. Akkor tehát van valami alternatív megoldás? Javaslat? Köszönet!

Méret alapján autósbolt.

1988 XL600V