MODELLTÖRTÉNET

Ez az összeállítás a Transalp ismert módosításait tartalmazza a modell-évjáratokon keresztül az 1987-es kezdettől a jelenleg legújabb 2008-as modellig. Az oldal részben Deti és Hans oldalain található információk alapján készült, Franz-Manfred Schüngel kiegészítéseivel. Utoljára módosítva: 2008 márc. 2.-án. Amennyiben sikerül pontos információt szerezni, a további módosításokat is közölni fogjuk. A fordítás jelentős részben Zámbó Gábor munkája.

A képek alatt a Honda-színkódok és színjelölések találhatók (met = metál). A színekről és festékekről gazdag gyűjtemény található a www.motorradlack.de oldalon, festék-keverési receptek a Standox cég oldalán találhatók.

További útmutatásokat és kiegészítéseket mindenkor szívesen fogadunk, természetesen minden megadott adatot további felelősség nélkül közlünk.

Videók:


Cikkek, tesztek:


  • 1987: XL600VH PD06

    Az első Honda Transalp modellt a Salón de Paris Moto Revue kiállításon mutatták be 1986 októberében. Gyártó: Japán. Nemzetközi forgalomba hozatal 1987 február. Önsúly: 175 kg, menetkészen 194 kg.

  • 1988: XL600VJ PD06

    Új oldaltámasz, kapcsolóval és figyelmezető lámpával, a motor további színekben kapható, azonos színelrendezésben.

  • 1989: XL600VK PD06

    Új színek, új színelrendezés, új műszerek, új fényszóró, új, 6 cm-el magasabb szélvédő, új hátsó lengéscsillapító (DeCarbon a kétcsöves helyett) és ProLink-emelő (tűcsapágyas), középtámasz-kialakítás, új elsőkerék-rugózás, új kipufogó, új hátsó lábtartók, további oldaltámasz-figyelmeztető kapcsoló, új henger, új hengerszárösszekötés, új kiömlőszelepek, új szeleprugók, új szelepvezetés, új hengerfejtömítés, új vezérműtengely, új hengerfej, új fogattyústengely, új olajkád, új forgattyústengely-rögzítés, új vezérműlánc, új kuplung (ház, kar, tárcsa, betét, stb.), új olajszivattyú, új olajszivattyúmotor, új vízszivattyú, új gyújtási-rendszer (gyújtótekercs és CDI), új indítófogaskerék (38/12 fog), új önindító, új világítási generátor, új fogaskerék a hajtóműben és – új dekli, új kapcsolóemeltyű, villa és szinkronizáló fogaskerék a 2., 3. és 4. sebességnek, új kapcsolótárcsa-vezetéssel, új hátsó dobfékrendszer, új porlasztó-szinkronbütykök, új vészkikapcsoló (Run/Off), új oldalburkolat- és motorvédő-pontok (emiatt a bukócsövek az 1989-től gyártott modellekre nem szerelhetők a régiekre és fordítva).

  • 1990: XL600VL PD06

    Azonos színek, mint 1989-ben, új hengerfej-csatorna a vezérműtengely-olajvisszafolyásának, új hengerfej, új henger, új hengerfej-összekötés, új hengerszárösszekötés, új beömlőszelep, új vezérműlánc-vezetés, zajcsillapító mechanizmus felszerelése a vezérműlánc-feszítők mögött, új kuplungház, új kuplungtárcsa, új önindító, új olajkád, új központi hajtócsapszeg, új porlasztó-szinkronbütykök, új reflektor, új kipufogó.

  • 1991: XL600VM PD06

    Új színelrendezés, új színek, új hátsó fék (tárcsafék a dobfék helyett), új hátsó lengéscsillapító egység, új forgattyústengely-vezetés, új kuplungösszekötés és -ház, új kuplunglemezek és betétek, új világítási generátor (teljesítménye a 310 W helyett 350 W), új vízszivattyú, új olajkád, új szinkronizáló fogaskerék az 5. sebességnek, új reflektor, új és javított első fék, új felső villaösszekötőhíd, új hátsókerék, új kipufogó, új légszűrő, új motortömeg (183/202 kg).

  • 1992: XL600VN PD06

    Új színek, módosított színelrendezés (csíkok az oldalburkolaton).

  • 1993: XL600VP PD06

    Új színek.

  • 1994: XL600VR PD06

    Módosított burkolatforma; új színek, új fejburkolat, új fényszóró, új gyújtási rendszer, új önindító­-kapcsolás, új fékemeltyű elöl új fékbetétekkel, új fékberendezés állítható emeltyűvel, új műszerek és burkolat, új indexrelé (elektronikus), új koffertartó akasztókkal, új hátsó csillapítás, új olajszivattyú, új porlasztószinkronizáló

  • 1995: XL600VS PD06

    Nincs változás.

  • 1996: XL600VT PD06

    A motoron történt változások leginkább a szigorúbb emissziós előírások betartásához voltak szükségesek- és a megengedett zajértékek betartásához; új színek, új színelrendezés, új sebességáttétel, új elektronikus gyújtásrendszer TCI (új gyújtás, új gyújtótekercs, új gyújtásálltás, további fojtószelepérzékelő stb), új elsőkerék-rugózás, kicsit megváltoztatott merülőcső leeresztőcsavar nélkül, új porlasztó (VDFLA, 34 helyett 32 mm), új töltőlevegőrendszer új szűrőházzal és rezonátorral és 2 további kis légszűrővel a hűtő mögött, új hátsó gumi (120/90-17), a felnik ezüstösen eloxálva azt arany helyett, új elektronikus fordulatszámmérő, új motortömeg (185/204 kg)

  • 1997: XL600VV PD10

    A Transalp gyártását Olaszországba helyezik át, amit sorozatos minőségi problémák kísérnek (festés, elektronika, küllők). Elöl duplatárcsás fék; új első fékberendezés, új elsőkerék agy, új merülőcső, új koffertartó kapaszkodóval az utasnak, új motortömeg (189/208 kg).

  • 1998: XL600VW PD10

    Új színek.

  • 1999: XL600VX PD10

    Új színek és egy régi szín "50-edik évforduló"- emblémával a Honda-születésnapra.

  • 2000: XL650VY RD10

    A következő generáció modellje. Gyártás: Olaszország. új színelrendezésben, új színek, teljesen átdolgozott motor 650 köbcentiméter térfogattal, új dugattyú és átdolgozott hajtás, új légszűrőkonfiguráció, új szekunder-levegősrendszer, új első- és hátsó burkolat szélvédő plexivel, átlátszó fényszóró, hátsófény, index, új lezárható ülés, új tank, új koffertartó, új kipufogórendszer kettős csillapítódobbal és vezéreletlen katalizátorral (az Euro-1-es normának felel meg), új megnagyobbított vázkeret és alsó keretelem, új lábtartórögzítés és lábtartók, könnyen módosítható villabeállítás, átdolgozott ProLink-emeltyű alumíniumból, új lengéscsillapító fokozatmentesen állítható fokozattal, új himbacsapágy, új kerekek, új fékek, új műszerek, új gyújtásrendszer H.I.S.S indításgátlással., motortömeg 191/212 kg.

  • 2001: XL650V(1) RD10

    Új színek.

  • 2002: XL650V(2) RD11

    Gyártás Spanyolországban. Új színek (más feketeszín és más ezüst), sötétebb műanyag a kézvédőknek és a motorburkolásnak, módosított tankalátámasztás fül nélkül, módosított akkumulátortartó, gumialátétlemez nélkül, módosított kipufogó.

  • 2003: XL650V(3) RD11

    Új színek, ezúttal egy másik kék szín.

  • 2004: XL650V(4) RD11

    Új színek (na igen, igaziból a régi színek vegyítése), módosítások a porlasztón és a szekunder levegősrendszeren az Euro-2-normához, új országúti fény kapcsolás, vészvillogó, javított korrózióvédelem a kerekeken.

  • 2005: XL650V(5) RD11

    Új színelrendezés (3D-feliratozás), új színek, feketére eloxált felnik, aranyszínű féknyereg, átlátszó indexburkolat elöl, új kipufogó-védőlemez, színezett plexi, új műszerek, új kormányrögzítő csavar, az ülés szürke/fekete és alacsonyabbra állítható, javított korrózióvédelem sötétebb lakkal a vázkereten, a motoron és koffertartón.

  • 2006: XL650V(6) RD11

    Transalp Travel modell széria középállvánnyal és csomagtartórendszerrrel, új színek.

  • 2007: XL650V(7) RD11

    Nincs változás

  • 2008: XL700V(8) RD13

    Nachfolge modell. Gyártás Spanyolországban. Új design: megváltozott idomok és műszerfal, módosított csomagtartó. 17,5 l-es tank, új lámpa két izzóval. Egy új szín, két régi szín, fekete váz és kerekek. Módosított 680 ccm-es, négyszelepes motor, PGM-FI benzinbefecskendezés, kompakt kipufogó szabályozott katalizátorral, megfelel az EURO-3-as nomának. Új 19”-os első kerék, átdolgozott váz 10 mm-rel nagyobb tengelytávolsággal. Opcionális kombinált ABS-sel szerelt változat 3 dugattyús féknyereggel elől, CBS és ABS

  • 1989-1990 XL600VK-L PD06 USA

    A modellt nem az európai piacra gyártották (amerikai modell).
    A szintén Japánban gyártott USA-modellek külső kialakításukban az 1988 előtt gyártott európai modelleknek felelnek meg. A motor (és beleértve a CDI) 1989-től a következő különbséggel: a színelrendezés kék a piros helyett és a "600V" felirat nélkül (1989). Motorvédő burkolat fehérre festve (1989), az ülés középső hevederrel szerelve, a fény nem kapcsolható ki, Stanley-fényszóró, külső rendszám megvilágítás, mérföldben mérő óra (kerek műszerek, mint a 1988as modell), más alvázelrendezés, a középállvány lehetősége nélkül, oldaltámasz kapcsolóval és figyelmeztető lámpával (az 1988as modell alapján), félrezárást megakadályozó tanksapka tanklégtelenítő szűrővel, új szekunder légrendszerrel és szikrafogóval a kipufogóban (csak a Kalifornia-modell), más küllők és ezüst felnik, gyártmánytábla fekete a gyártási év megadásával. A gyenge kereslet miatt több példányt – legtöbbször az 1989eseket - Európába exportálták. 1989-tól a motor fehér színben kapható, 1990-tól bézs és piros színben.

  • 1992-1994 XL400VN-R ND06 Távol-Kelet

    A modellt nem az európai piacra gyártották (japán modell).
    A PD06-os modelleknek felel meg a modelléveknek megfelelően. Kisebb motor 398 ccm térfogattal és 37 LE teljesítménnyel, az ülés középső hevederrel szerelve. A motorokat Japánban és délkelet Ázsiában árulták. 1992/93 zöld, 1994 kék színben. Önsúly: 183/201 kg.

  • Alvázszám

Statisztika

37408 hozzászólás, 187 téma

Legnépszerűbb téma: Nappali

Legpörgőbb téma: Nappali

felhasználó

Legújabb felhasználó:

Látogatók összesen: 


Felhőkép

Kedvezményes vásárlás minden TA tulajdonosnak.