447 km

Magyarország-Szerbia-Bosznia

• 1.nap

• 1.nap július 14. péntek (447 km)

2017.július 14-én reggel az 55-ös út Ásotthalmi bekötőjénél levő EDO benzinkútnál volt a hivatalos találkozóhely.  Mindenki pontosan érkezett. Öten indultunk neki a nem régen épült határ átkelőhelynek. A röszkein már hetek óta km-es sorokban torlódtak a Szerbia felé igyekvő autók, buszok és kamionok. Meg sem próbáltuk arrafelé elhagyni az országot. Ásotthalomnál is sokan voltak, de legalább látszott, hogy 15-20 perc várakozás után átjuthatunk. Különösebb terv erre a napra nem volt. El kell jutnunk a túra első állomására a Boszniai Autocamp Drina nevű campingbe. A táv 447 km. Újvidékig autópályán mentünk. Majd onnan letértünk Szabács és Loznica irányába. Nem ez a legrövidebb út.

Az előzetes tervezgetésnél arra jutottam, hogy meg kellene nézni és végigmotorozni a Drina völgyét ami egyúttal határfolyó is Bosznia és Szerbia közt, elég hosszú szakaszon. A térkép alapján az ilyen kanyargós, a folyó part mellett húzódó út, a hegyek közt egészen biztos vadregényes kanyargós és látványos. Választhattunk, hogy a Szerb vagy a Bosnyák oldalon megyünk. Végül aztán úgy döntöttem, hogy maradunk a szerb oldalon. Nem jó döntés volt. Az út során a másik oldalon több szabad strandot is láttunk, míg ezen az oldalon letérő is alig volt csak egy kettő a partra. Az sem volt alkalmas strandolásra. Iszonyatosan meleg volt, lett volna időnk egy órás pihenőre és megmártózni a folyóban. A másik út dél felé az Újvidék – Belgrád – Uzsice lett volna, de ez meg túl unalmas és különben is már kétszer végigmotoroztuk az elmúlt években. Sok a rendőr és a lakott település. A mostani útvonal sem volt jobb, ott is sok volt a lakott település. Elég lassan haladtunk. Próbáltunk szabályosan menni, mert bírságra ugyan lett volna pénzünk, de nem szívesen adtuk volna oda. Sajnos ha az ember a balkánra igyekszik, le kell nyomni legalább 400 km olyan érdektelen útszakaszt Magyarország déli határától, hogy semmiféle látnivaló nincs.

A szerb-bosnyák határ átlépése után a túra érdemi része a boszniai Visegrádnál kezdődött.

Még mindig a Drina folyónál vagyunk. Visegrád után igazi hegyi aszfaltos sok alagutas hidakkal tarkított útszakasz van egészen a Foca település előtt levő campinig. Ezt a szálláshelyet már ismertük, 2011-ben jártunk erre utoljára.

Ez egy raftingos táborhely, közvetlenül a Drina partján. Saját konyhája van, faházakkal és sok sátorhellyel. Mivel jó idő volt és faház nem volt, sátrat vertünk.

Megvacsoráztunk és lefeküdtünk.

Statisztika

59585 hozzászólás, 300 téma

Legnépszerűbb téma: Nappali

Legpörgőbb téma: Vadlány túra - május...

felhasználó

Legújabb felhasználó:

Látogatók összesen:

Felhőkép

Kedvezményes vásárlás minden TA tulajdonosnak.