394 km

Albánia

• 5.nap
  •  5. nap július 18. kedd (394 km)

Kezdtek összefolyni a napok. Ma sokat megyünk. Úgy döntöttünk aszfaltozunk egész nap.

A hostelban kaptunk reggelit. Benne volt az árban. Jól esett. Először reggeliztünk úgy hogy nem a hazait ettük.

Reggeli után felmálháztunk és szép lassan elindultunk. Sajnáltam ezt a gyönyörű völgyet itthagyni. Kukes felé indultunk, mielőbb el akartunk jutni a tengerpartra. Az SH22-es úton már kétszer mentem, ezért a másik, keletebbre levő SH23-ast választottuk. Kár volt. Az SH22 sokkal szebb. Panorámásabb és nem olyan elhagyatott, mint az SH22. Ez az SH22-es olyan út, hogy Bajram Curri és Kukes közt talán 4-5 autó jött szembe. Utol nem értünk senkit és bennünket sem előztek meg. Nagyon kanyargós, nagyon elhagyatott. Megint végig azt éreztem, hogy ha útonálló lennék, itt rendezném be a főhadiszállásom. Szerencsére nem volt esemény, de megfogadtam, erre többet nem jövök. Útközben nagyon sok baleseti emlékművet láttunk. Itt nem lehet hibázni, aki túltol egy kanyart az egyszerűen lezuhan egy szakadékba és annyi. Az egyik helyen megálltunk és visszanéztük honnan jöttünk. 13 óra irányába az a völgy, az a Valbona völgy bejárata.

Kukes után rátértünk Albánia egyetlen autópályájára. Ha minden igaz osztrákok építették és az a nevezetessége, hogy van rajta egy 12 km-es alagút. Az alagút kétszer kétsávos és külön alagútban közlekedik a két irány.  2010-ben még csak az egyik alagút volt meg. És váltakozó irányban engedték át a forgalmat. Egy platós Zsukra volt felszerelve egy 1m3-es víztartály. Ő ment elől. Ő volt a tűzoltó autó. Tilos volt megelőzni. Végigvezette a konvojt aztán a másik oldalon visszafordult. És ez így ment szinte félóránként. Ezzel az volt a baj, hogy az összes kipufogógáz ott pangott. Emlékszem, majdnem megfulladtunk. Nem volt egy állandó irány ami kiszellőzteti. Ma már viszont ennek már nyoma sem volt. Egyirányú a forgalom. És kész mind a két alagút. Ventillátorok szellőztetnek. Tisztességesen ki van világítva. Egy szóval XXI. századi. Lovas kocsival nem találkoztunk az alagútban J. Ahogy elnéztem, végig be volt kamerázva és rendszeresen voltak tűz esetére, menekülő kijáratok. Következett Dures és Vlore.

Ezen a képen már kijöttünk az autópálya alagútból és egy út széli krimóban a térképeken pont azt néztük, hogy melyik tengerparti campingbe menjünk. Marci a laptopja segítségével a googli mapson keres online. Majd amit talált beírtuk a GPS-be. Ezen a napon ekkor még csak dél felé járt és úgy döntöttünk nekimegyünk a Vlore-Sarande szerpentines résznek, hogy haladjunk. A holnapi a tehermalfürdőzéshez egy kis időt szerettünk volna csinálni.

Eseménytelenül telt el ez a szakasz is. Vlora-nál kezdődött Európa egyik legszebb motoros útvonala. Fenyőerdő szinttől a tengerpartig. Igazi kanyarvadászat és hullámvasút. Útközben hangulatos mediterrán települések. A rajtuk átvezető út néhol egy autó szélességre csökken.

Gábor és feltankolt táltos.

Nagyon kalandos volt. Rendőröket sokat láttunk. De azon kívül hogy a jellegzetes piros kis kézi tárcsájukkal hadonásztak és az autósokat riogatták, velünk nem foglalkoztak. Sebességmérőt gyakorlatilag nem is láttunk. A tengerparti campingbe késő délután értük le.

Bizonytalan dolog ilyenkor tengerparti campingbe foglalás nélkül érkezni, hiszen az idény közepén vagyunk. Így is lett. Hely egy szál se. Teltház volt. Viszont mikor a tulaj megtudta, hogy csak egy éjszakát sátraznánk, talált megoldást. Egy valójában foglalt, de két napig üres lakóautó helyét kaptuk meg. Kipakolás, sátorverés. Tengeri fürdőzés a naplementében.

Igazán hangulatos volt. Utána vacsora a krimóban. Nagyon barátságos árak voltak. Eseménytelen éjszaka után reggel összepakoltunk és indultunk tovább.

Ez kevesebb mint 100€ 5 főre. A bőséges griles vacsora mellé jócskán volt csapoltsör (3-4 korsó/fő) és pár feles is fejenként. Ja és ez itta pénztárbizonylat is egyúttal. :-)

Mondja ha valaki tud ennél kedvezőbb cehhet az adrián egy vízparti campingben sátoral egy éjszakára. A campigben angol WC melegvizes zuhanyzó is volt, amit láthatóan rendszeresen takarítottak. A közönség nyugat európai volt a rendszámok alapján. Rengeteg volt a lakóautó és vontatott motorcsónakos német és cseh túrista.

Statisztika

59585 hozzászólás, 300 téma

Legnépszerűbb téma: Nappali

Legpörgőbb téma: Vadlány túra - május...

felhasználó

Legújabb felhasználó:

Látogatók összesen:

Felhőkép

Kedvezményes vásárlás minden TA tulajdonosnak.