Válasz: Első kerékcsapágyak cseréje, és a fékek tisztítása, km óra meghajtás
Vállalom.
XL650V - 2006
Nem léptél be. Kérlek, lépj be vagy regisztrálj.
FIGYELEM! Az önálló regisztráció lehetőségét megszüntettük. A regisztráló robotok miatt ezt a csatornát sajnos nem lehet nyitva tartani. Amennyiben regisztrálni szeretnél, írj a transalp kukac transalp.hu e-mail címre és hamarosan válaszolunk. Köszönjük megértésed! Új: Minden regisztráció kérelemre válaszolok. Viszont már többször előfordult, hogy a válaszomat azért nem olvassa a kérelmező, mert a levelem a spamek közé kerül. Kérlek nézd át ezt a fiókodat is, mielőtt több levélben is felháborodva jelzed, hogy nem válaszolok.
transalp.hu » Műhely » Első kerékcsapágyak cseréje, és a fékek tisztítása, km óra meghajtás
Vállalom.
Előre is kösz a segítséget nekem 2 db kellene !
Én is kérek egyet. Előre is köszönöm mindkettőtöknek!
Tehát akkor a lista eddig, ha jól számolom:
OroszGyörgy 2 db
Yoshi 1 db
KÁZÉ 1 db
TomRed 1 db
OroszGyörgy 2 db
Yoshi 1 db
KÁZÉ 1 db
TomRed 1 db
Akkor folytassátok a listát, amikor azt mondjátok, ennyi, akkor megbeszéljük, hol, hogyan jut el hozzátok!
Nekem fogod odaadni.
Rendben!
Jelentem, a szimeringek a fedélzeten, eljuttatom Danyilának!
Vasárnap megyek a vasútállomásra, hazafelé beugrok érte. Majd hívlak.
Ha nem esik, motorozok, de majd összefutunk valahol...
Sziasztok!
A szimeringek Danyilánál, ha találkoztok, oda adja.
Használjátok egészséggel, költsétek az árát sörre!
Csak egy észrevétel az elsőkerék csapágy csere folyamatodhoz! Az elsőkerék tengely négycsavaros biztosítójára rá van írva ,hogy UP . és egy nyíl mutat felfelé. Nem véletlenül! Rögzítéskor először a felső csavarokat kell meghúzni majd utána az alsó kettőt: A kialakítása olyan ,hogy ezt így kell, ellenkező esetben a tőcsavar törik (tapasztalat). Mindkét alsó, eltört mire rájöttem miért is. Akinek eddig nem tört el annak mázlija volt , első szétszedés összerakásnál nekem sem tört csak a másodiknál.
Üdv.
Erről van szó:
A féktárcsa felőli oldalon nagyon spec. szimering van, hol kapható?
Sziazitok!
SOS!
A hernyócsavar mögötti csavarom megadta magát. Hiába próbáltam finoman, majd erősebben mag mindenféle lazító spray-el, kicsit ütögetve, nem jön ki. A legszebb, hogy már a kulcs is forog benne...
Van valami ötlet a kilazítására? Gondolom normál menet-irányú, mielőtt lukra futok...
... ez biza nem fog kijönni emberi módon sajnos...
próbáltam fogóval megfogni a pofák közötti részét, de nem igazán megy akkor sem...
Hagyd a "csoda szereket",önts fékolajat a hernyó csavar helyére,álljon egy jó sörnyi időt.Ha nem megy a csavart vágd el a kerék felőli pofa előtt,így kitudod venni a betéteket és a lemezt.Lesz helyed nagyobb fogóval próbálkozni,csavart úgy is kell csináltatnod.
Gondolom tudod a fék olaj a festéknek oda bassz csak óvatosan pocskáld.:)
Normál menet. Ki kellett volna jönni. Egy titka van, nem szabad megszaggatva meghúzni és rezes zsírral kellett volna becsavarni.
Én sem látok más esélyt mint sem a betét felől elvágni. Ha kijött a betét, csőfogófal tudod kitekerni - talán. A csőfogó nem azonos a vízpumpa fogóval. Úgy vágd el, hogy a betét is kijöjjön , illetve maradjon hely a csőfogónak.
Ilyen fogó fog kelleni hozzá. És csak ez fogja kitekerni. - ha el nem törik.
Miért hagytad berohadni?
Ha hétfőn megrendeled szerdára leszállítják - ha egy Honda boltban rendeled meg.
Ha beletörik, tőben levágni, megpontozni és kifúrni. Sacc/kb 4-es fúróval kellene kezdeni. EZt ellenőrizni kell. Jó hír. hogy ha a betét felől fúrod, az pont a kitekerési irányba fogja forgácsolni. Lehet akkor indul majd meg. Vigyázz, ne fúrj bele az öntvénybe és a menetbe.
Lehet, hogy ezen a ponton már egy maróst kell keresni. A féknyereg kurva drága, vigyázz vele.
Ne aggódj van bontottam olcsón
A túra miatt aggódik, hogy el tud e indulni.
Köszönöm a gyors visszajelzéseket!
TomRed-el és Yoshi-val is konzultáltam. Reggel még megpróbálom a fékolajas dolgot és csak finoman a papagájfogóval - mert a vizes fogó nem fér be -, de lehet nem kellene erőltetnem most.
A betét most 3.6 mm-es (elől) nem akartam cserélni csak kitisztogatni. Hátul jobb a helyzet a betétekkel.
Mi a vélaményetek ha így marad, mert gondom nincs vele és majd 'ha visszaérek meglátjuk. Ha most nekiesek nem lesz időm már rendbe tenni a dolgot.
Arra gondoltam ha kijön fűrészelek bele egy nútot és úgy teszem vissza. Meghúzni amúgy sem nagyon kell, azért sem értem ezt a szorulást.
Rezes zsír nem volt sajnos csak sima, karbantartás ősszel volt.
A fűrészeléses megoldás teljesen jó. Viszont ilyen csavart rendelni kell, hogy eredeti legyen. Pár száz Ft egy ilyen csavar.
De ha nem jön ki a 3,6 mm elég lesz arra a 4 napra. Ne is bontsd most már szét, ha roncsolni kell.
A túra miatt aggódik, hogy el tud e indulni.
Ha kell elviszem magammal tartaléknak, ha ez segít ....
Sziasztok!
Csak egy tanács sokszor bejön! az átfordult inbusz csavart ugy szoktam kivenni a te esetedben hogy a csavart alátámasztod az ellenkezö oldalon és beleütöd az m6 számu csillag inbusz belevágja magát és igy kitudod venni,utána még vissza is lehet szerelni. különben felesleges agyon huzni azt a csavart merg a hernyo csavar rögziti.
Sziasztok,
Megosztom veletek tegnapi kerékcsapágy cserém szomorú eredményét.
Nemrég benéztem a csapágyakhoz elől, hátul. Még a gyári csapágyakkal találkoztam, a Transalpom 2001es évjárat, 57000 km van benne, tavasszal vettem. Elől cserére éretteknek ítéltem őket, de ha már belefogok, gondoltam, cserélem mind.
Hátul a szétszedés után kiváló állapotokkal találkoztam, elől viszont úgy nézett ki mint a Danyiláé cserekor. SKF csapágyat és szimeringet építettem be. Minden szépen a helyére került, forog, pörög, elégedettség. Gyors öltözködés egy gyors próbakörhöz, semmi felesleges hangot nem hallottam a kerekek felől. Mehettem vagy 5km.-t és már majdnem hazaértem amikor látom 0-n áll a sebességmutató... rossz jel... gondolom tuti a lemezke lesz ami meghajtja a műanyag fogaskereket, múltkor is vacakolt.
Hazaérek, garázs, tekerém le az első kereket, de tűzforró a km hajtás felőli oldal... káromkodás és hideg verejték azonnal. Akkor már sejtettem hogy odabent mit találok: szétolvad a műanyag fogaskerék. Alig tudtam kiszedni darabkákban a km hajtás házából. Kereshetek újat.
Nézem tovább mi a helyzet a csapággyal, amikor feltettem meg tudtam simán forgatni az ujjammal, és most is forog.
Na ezen meglepődtem, gondoltam elkezdett szorulni és ezért melegszik, de a abból hogy el tudtam forgatni nem úgy tűnik.
Visszapakoltam mindent, kivéve persze a fogaskereket (nem tudjátok hol lehet találni?), és kimentem megint egy körre, kb. 1km. után megálltam és ismét meleg volt a km. hajtás háza, a többi csapágy környéke hűvös maradt. Egyenlőre itt tartok.
Találkoztatok már hasonló esettel?
Szerintetek cseréljem ki a csapágyat, vagy hajtsam még pár km-t, hátha "bekopik"?
Milyen szimeringet tettél be?45*55*5! kell, 7-es nem jó, szorul.Már volt itt szó róla.Sajnos nem tudtam én sem szerezni 5 mm-est .CNC marón szedettem le a hetesnek a külső palástjából 2 mm-t. Így faxa már tavasztól fut.:)
Hehh,
fogom a fejem, én balga.
Pedig, ha végigolvasom az egész témát, nem pedig csak a csere menetéről szóló részt, még happy end is lehetett volna.
Ez szaftos tapasztalatnak ígérkezik
Hehh,
fogom a fejem, én balga.
Pedig, ha végigolvasom az egész témát, nem pedig csak a csere menetéről szóló részt, még happy end is lehetett volna.
Ez szaftos tapasztalatnak ígérkezik
Pedig amikor ez kiderült azonnal javítottam a képes beszámolóban is 5-ösre. Most is úgy van ha jól sejtem.
Hehh,
fogom a fejem, én balga.
Pedig, ha végigolvasom az egész témát, nem pedig csak a csere menetéről szóló részt, még happy end is lehetett volna.
Ez szaftos tapasztalatnak ígérkezik
Szevasz. Neked a szimering vastagsagaval van a gond, mert az surlodik a km spiral meghajto hazhoz es emiatt melegszik.
PS. En ugyanigy jartam!
transalp.hu » Műhely » Első kerékcsapágyak cseréje, és a fékek tisztítása, km óra meghajtás
Meghajtja a PunBB, támogatja az Informer Technologies, Inc.